מזל טוב: שם חדש למועצה האזורית גליל תחתון

אחרי שיצאו לבחירת שם חדש עם מיתוג חיובי יותר, תושבי המועצה הצפונית הגיעו להכרעה ושם חדש יוצמד למועצה. נותר רק לחכות לאישור הועדה הממשלתית. ראש המועצה: "יוצאים לדרך חדשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/21 20:24 כא בתמוז התשפא

מזל טוב: שם חדש למועצה האזורית גליל תחתון
השם החדש, צילום: המועצה האזורית גליל תחתון

בתחילת השבוע החלו הבחירות בהן התבקש להכריע ציבור התושבים מה יהיה שמה החדש של המועצה האזורית שהחליטה כי היא מואסת בשמה הוותיק שנושא עמו קונוטציות של נחיתות. הבחירות התקיימו באופן דיגיטלי ותושבי המועצה חיכו בקוצר רוח להכרעת הבוחרים. היום תמה ההצבעה והוכרז השם החדש.

בהודעה מטעם המועצה דווח כי : "ויקרא שמה בישראל: שער הגליל. השם אינו סופי והבחירה בכפוף לאישור ועדת השמות הממשלתית. בשעות האחרונות הסתיימה ההצבעה. בבחירות הצביעו 3701 תושבים מתוך 9121 בעלי זכות הבחירה בגילאי 16 ומעלה. אחוז ההצבעה עמד על 40.58%.

התפלגות הקולות בין ארבעת השמות המועמדים הייתה שער הגליל: 1390. שדות הגליל: 1064. מבוא הגליל: 689 וארץ הגליל: 557. 

בחוברת ההסבר לתהליך החלפת השם שנשלחה לתושבים נכתב כי: "תפקידו של המינוח "תחתון" בשפה העברית הוא להגדיר עצם/שם עצם הנמצא מתחת או נמוך יותר מעצם/ שם עצם אחר. משמעות בסיסית זו מפעילה במוח האדם באופן אוטומטי ולעיתים בלתי מודע ייחוס נחיתות לכל דבר המוגדר תחתון. כחלק מתהליך המיתוג בחנו באופן ממוקד גם את נושא התודעה ביחס לשם שלנו ואכן הממצאים הולמים מסקנה זו".