אסון מירון | תביעת ענק נגד המרכז לפיתוח המקומות הקדושים

שבוע לאחר שהחליטה הממשלה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האסון הנורא, כאלף ממשתתפי ההילולה תובעים את האחראים על מתחם הרשב"י בסכום של 50 מיליון שקלים. "לא התריעו על הסיכונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/21 16:07 כא בתמוז התשפא

אסון מירון | תביעת ענק נגד המרכז לפיתוח המקומות הקדושים
האסון במירון. תביעת ענק., צילום: David Cohen/Flash90

אחרי האסון הנורא במירון המדינה כולה התמקדה במשפחות שאיבדו את יקיריהם. בשבוע שעבר זכו המשפחות למעט צדק עם החלטת הממשלה לפתוח ועדת חקירה לאסון הנורא בו איבדו את חייהם 45 בני אדם. השבוע מבקשים גם משתתפי ההילולה ששבו בשלום לקבל פיצויים, התובעים מספרים כי התמונות הקשות ורגעי האימה ילוו אותם כל החיים.

בתביעת ענק על סך 50 מיליון שקלים מבקשים אלף ממשתתפי ההילולה כי יעשה עימם צדק. המשתתפים תובעים את המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. בבקשה לטביעה נכתב כי:  "למרות חשיבותו של המקום והיקף המבקרים בו הנתבעת הפקירה את בטיחות המקום ובמשך שנים לא לקחה אחריות והחלטות יישומיות שנוגעות בראש ובראשונה לבטיחות המבקרים". על פי התובעים, הם שילמו ומשלמים מחיר קשה ויישאו את הצלקות לכל חייהם. לדברי התובעים, על המרכז לפיתוח המקומות הקדושים היה למנוע את קיום ההילולה במתכונת כפי שהתקיימה, למרות כל נורות האזהרה.

הנתבעים הוסיפו וכתבו כי באתר האינטרנט של האחראית למקומות הקדושים כתוב כי: "מתוקף תפקידה, מטפלת הנתבעת בשגרת התחזוקה השוטפת של האתרים הקדושים ואחראית על פעולות סדרנות ואכיפת הסדר במקום הקדוש, אספקת שירותים כמו מים, חשמל, ניקיון, אספקת תשמישי קדושה ועוד לטובת המבקרים במקומות הקדושים". את הציטוט הביאו משתתפי ההילולה בכדי להצביע על הכשל עליו לכאורה אחראי המרכז.

עורכי הדין דוד מנע ושמואל כהן שמייצגים את משתתפי ההילולה מסרו כי: "הנתבעת הטעתה את התובעים ואת כל חברי הקבוצה בכך שהיא לא התריעה בפניהם על הסיכונים הכרוכים בהשתתפות באירוע הילולת רשב"י, בכך שהאתר ערוך לקיים את הילולת רשב"י במצבו הנוכחי, בכך שההילולה מתקיימת ועומדת בתקן לצורך קיום הילולה רבת משתתפים ובסעיפים נוספים".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן