מאיר בן שבת הודיע לבנט על סיום תפקידו לאחר 4 שנים

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל הודיע לראש הממשלה על רצונו לסיים את תפקידו, בתום כהונה של 4 שנים בתפקיד. בנט: "סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 22:48 כ בתמוז התשפא

מאיר בן שבת הודיע לבנט על סיום תפקידו לאחר 4 שנים
בן שבת מסיים את תפקידו, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מאיר בן שבת, הודיע הערב (ד׳) לראש הממשלה, נפתלי בנט, על רצונו לסיים את תפקידו, בתום כהונה של ארבע  שנים בתפקיד. עם כינונה של הממשלה, נענה בן שבת, לבקשת בנט, להישאר בתפקידו במטרה לאפשר שמירה על היציבות והרציפות התפקודית. בתוך כך, סייע בן שבת לראש הממשלה וצוותו בכניסתם לתפקיד.

בן שבת יכהן בתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט הקרוב. ראש הממשלה ימנה מחליף לתפקיד ראש המל"ל בעת הקרובה, תוך קיום תהליך חפיפה סדור עם ראש המל"ל היוצא.

בנט הודה לראש המל"ל על תרומתו הכבירה לביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ומסר: "ברצוני לשבח את מאיר בן שבת על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת. מאיר כיהן בשורה של תפקידים ובכולם הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל. גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".

רגע זכור במיוחד ממהלך כהונתו של בן שבת, נרשם בדצמבר 2020, כשבפתח ביקורו אצל מלך מרוקו, הסביר בן שבת למלך שלפי ההלכה היהודית, מי שרואה מלך ממלכי אומות העולם מברך ברכה מיוחדת, ולאחר מכן בירך: "ברוך אתה ה׳ אלקינו מלך העולם שנתן מכבודו לבשר ודם". לפי עדויות הנוכחים, מלך מרוקו, מוחמד השישי, התרגש מאוד מעצם הברכה והודה לבן שבת.

בן שבת, 55, נשוי ואב לארבעה, כיהן לפני תפקידו הנוכחי כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (מקביל לדרגת אלוף). בן שבת הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת בר אילן (בהצטיינות), בוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים באוניברסיטת תל אביב, בוגר מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר.

בן שבת התגייס לשירות הביטחון הכללי בינואר 1989, מיד עם תום שירותו הסדיר בצה"ל בחטיבת גבעתי. התחיל את דרכו כעובד מן השורה במרחב הדרומי של השירות, רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת-עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגדה בשני העשורים האחרונים. בין השאר, ניהל מטעם השירות את הפעילות במבצע "עופרת יצוקה" .

לאורך שנות-עבודתו בארגון, כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, באגפי ביצוע ובאגפי מטה. בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות , והמרחב הדרומי. 

בתפקידיו אלה, הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים, קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים.