משרד הבריאות סגר מלון בים המלח: "מסכן את בריאות הציבור"

לאחר תיעוד של לכלוך וזוהמה, משרד הבריאות קבע כי בעקבות "מצב תברואתי ירוד המסכן את בריאות הציבור", יוצא צו מנהלי נגד מנהלי מלון "רויאל" בים המלח | צו ההפסקה תקף ל-30 יום

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 22:00 כ בתמוז התשפא

משרד הבריאות סגר מלון בים המלח: "מסכן את בריאות הציבור"
משרד הבריאות סגר את מלון רויאל בים המלח, צילום: Edi Israel/Flash90

משרד הבריאות הודיע היום (ד') כי פעילות מלון "רויאל" בים המלח תופסק למשך 30 יום, בעקבות ביקורת שנעשתה במלון, בה נמצאו מספר ליקויים חמורים. במלון נערכו שתי ביקורות תברואתיות בהן התגלו ליקויים שמשרד הבריאות הגדיר כ"מצב תברואתי ירוד המסכן את בריאות הציבור".

אנשי המשרד קיימו שימוע למנהלת המלון, שהבטיחה כי הליקויים תוקנו ובנוסף הבטיחה כי תשלח דוח מקיף בנושא. בניגוד לדבריה, פעילות המלון נמשכה מבלי שהליקויים טופלו.

בביקורת נוספת נמצאו אותם הליקויים המהווים סכנה לציבור. המנהלת זומנה לשימוע נוסף שאמור להתקיים אתמול, אך לא הגיעה אליו. בתגובה, משרד הבריאות החליט להפסיק למשך חודש את פעילות המלון, עד לטיפול בליקויים החמורים. הצו שהוצא, מאפשר למשטרה לפעול כדי להבטיח את קיום הוראות הצו.

בכתבה שפורסמה לפני כשבועיים בחדשות 12 נחשפו הליקויים, בהם זוהמה בחדרים, לכלוך בחדרי האמבטיה ועומסים לא רגילים בחדר האוכל. האורחים נדהמו ממצב חדרי המלון: "יש לנו גללים בחדר, צואה מרוחה על הספה, רמת הניקיון שואפת לאפס". בתגובה לטענות, הגיבה מנהלת המלון בשיחה עם חדשות 12, והסבירה: "אנחנו אחרי הקורונה, נמצאים בתהליך שיקום המלון. אין מספיק עובדים, הם בחל"ת". המנהלת הכחישה את הטענות לזוהמה בחדרים.