כהנא מבקש להרחיב את סמכות בתי הדין גם לדיני ממונות

בפגישה שקיים השר לשירותי דת עם מזכירי בתי הדין הרבניים הצהיר כי יפעל להרחבת הסמכויות של בתי הדין, "השינויים שאקדם והמדיניות שאני מביא יחזקו את זהותה היהודית של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 19:35 כ בתמוז התשפא

כהנא מבקש להרחיב את סמכות בתי הדין גם לדיני ממונות
צילום: ללא

במפגש היכרות ראשון שקיים היום (ד') השר לשירותי דת מתן כהנא עם מנכ"ל בתי הדין הרבנים הרב דוד מלכא, יועמ"ש בתי הדין עו"ד הרב שמעון יעקובי והמזכירים הראשיים של בית הדין הרבני וסגניהם אמר השר: "אתם הפנים של בתי הדין הרבניים, אתם עומדים בחזית ונפגשים עם הציבור בשעתו הקשה. פירוק משפחה זה אירוע קשה. יש בי הערכה עצומה לעבודה המסורה שאתם עושים. לעבודה זו יש חשיבות גדולה."

השר שיבח את פעילות בתי הדין הרבניים במהלך מגפת הקורונה ואמר: "בשנה האחרונה עברתם תקופה לא פשוטה. הייתם בחזית שירותי הדת. עבדתם בתנאים מאוד מאוד מגבילים ועשיתם עבודה קשה בתנאי לחץ. אני מוקיר ומכבד מאוד את המעמד שלכם כאנשי שטח. אתם הנציגים של המשרד, שלי, מול הציבור. ולכן, דווקא בגלל זה יש לכם אחריות גדולה מאוד על הכתפיים. אתם חלון הראווה של היהדות. אתם מי שמעצבים עבור ישראלים רבים את התדמית של היהדות. ישראלים רבים נפגשים בפעם הראשונה עם היהדות דרככם". 

צילום: ללא

מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא הביע את הערכתו לשר כהנא שבהמשך לביקורו בהנהלה "ממשיך להקדיש מזמנו ובא לפגוש את המזכירים הראשיים בכנס המזכירים הראשיים בכל בתי הדין בארץ. בעזרת ה' יהיו ביקורים של כבוד השר בבתי הדין בארץ ונזכה יחד לקדש שם שמים ברבים".

השר מתן כהנא חשף בפני המשתתפים את המדיניות המנחה אותו בנושא בתי הדין הרבניים ואמר: "אני רוצה לומר לכם, אעמוד לצדכם ואגן על בתי הדין. בכוונתי ליזום הליכי חקיקה שיבצרו את מעמד בתי הדין הרבניים. אנו נמצאים במאבק בין רשויות, פסיקת בג"ץ מחד ופסיקת בתי הדין הרבניים מאידך. בחרתי להגיע לתפקיד הזה מתוך מטרה לשמור על מערך שירותי הדת בישראל. ולשמור ולחזק את מעמדו של בית הדין הרבני בישראל. כסמכות איתנה אבקש להרחיב את סמכויות בתי הדין הרבניים כולל העיסוק בדיני ממונות. השינויים שאקדם והמדיניות שאני מביא יחזקו את זהותה היהודית של מדינת ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן