הסכם חסוי: בוטלה התביעה שהגיש גנץ נגד אישה שטענה כי הטריד אותה בילדותה

בית המשפט ביטל את התביעה שהגיש יו"ר כחול לבן נגד אישה שטענה כי הטריד אותה מינית, זאת לבקשת שני הצדדים. ההסכם בין השניים נותר חסוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 18:38 כ בתמוז התשפא

הסכם חסוי: בוטלה התביעה שהגיש גנץ נגד אישה שטענה כי הטריד אותה בילדותה
צילום: פלאש 90, גילי יערי

שר הביטחון בני גנץ הגיע להסכמה בתביעה שהגיש נגד אישה שטענה כי הטריד אותה מינית בעודו נער, כך דווח היום (ד') בגלובס. לפני למעלה משנתיים, יו"ר כחול לבן הגיש תביעה על סך חצי מיליון שקל נגד נאווה ג'ייקובס, בגין "עלילת דם של ממש", כעת הצדדים הגיעו להסכמות ובית המשפט ימחק את התביעה. השופט יאיר דלוגין אישר את הבקשה והתיק נסגר.

פרקליטו של גנץ, בעז בן צור, ועורכת דינה של ג'ייקובס "הגיעו להסכמות ביניהם, אשר נותנות מענה לתובענה", כך על פי נוסח ההודעה שהוגשה לבית המשפט, "נוכח ההסכמות האמורות ובשלהן, התובע אינו עומד עוד על תביעתו, ובית המשפט מתבקש למחוק את התובענה, ללא צו להוצאות". תוכן ההסכמות נותר חסוי. 

תחילתה של הפרשה בפברואר 2019, עת התמודד גנץ לראשונה לתפקיד ראשות הממשלה במפלגת כחול לבן. במהלך הקמפיין ג'יקובס פרסמה פוסט ובו טענה כי בזמן שהייתה בת 14 ולמדה בכפר הירוק, חשף בפניה גנץ, שהיה מבוגר ממנה בכמה שנים, את איבר מינו. "אין יום שאני לא שוכחת את העיניים המפחידות שלו", כתבה והאשימה כי "איבדתי את האמון בגברים. בני גנץ הרס לי את החיים".

פרקליטיו של גנץ טענו אז כי טענותיה של ג'ייקובס קיבלו סיוע מיריביו הפוליטיים וכי "ג'ייקובס פעלה בשליחות או בסיוע גורמים פוליטיים בעלי עניין להכפיש ולבזות את גנץ. טענותיה הועלו שבועות ספורים בטרם מועד הבחירות לכנסת, ויממה לפני פרסום צפוי של החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירות ראש הממשלה". ג'ייקובס התייחסה להגשת התביעה ובפוסט חדש כתבה כי היא "עומדת לתבוע אותו בארצות הברית על הטרדה מינית והרס חיים, ואיומים אני בדרך לתחנת המשטרה להגיש תלונה".

בכתב ההגנה טענה ג'ייקובס כי פרסומיה כלל לא אמורים לפגוע בשמו הטוב של גנץ. "האם פרסום מעין זה עלול להשפילו ולבזותו? בוודאי שלא. כמו כן, טענה האישה כי גנץ עצמו מודה שעשה "מעשים מחליאים" בכפר הירוק, והוא לא התייחס לטענתה 

בנוסף טענה ג'ייקובס כי גנץ עצמו מודה כי עשה "מעשים מחליאים" בכפר הירוק, זאת כיוון שלא התייחס לטענתה  בכתב התביעה שלו. "בחר התובע בחירה מושכלת לא להכחיש פרסום זה ולא לתבוע בגינו. אין זו כי אם הודאה שבשתיקה, כי אכן נהג באופן לא ראוי בתקופת בחרותו בכפר הירוק". בניגוד לרושם הנוצר מדבריה של הנתבעת לפיהם בהסכם בין השניים יש הסכמה שבשתיקה, המילים הראשונות בכתב התביעה של גנץ נפתחות בקביעה כי "עניינה של תביעה זו בפרסום שקרי, בדוי וכוזב מתחילתו ועד סופו. אין שחר לדברים. לא היו דברים מעולם. עלילת דם של ממש".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן