עלייה מדאיגה של מחלות נשימתיות בקרב ילדים

דו"ח חדש של משרד הבריאות מגלה כי אחוז הילדים המאושפזים בשל מחלות זיהומיות בדרכי הנשימה העליונות גבוה מהרגיל. מוקדם יותר היום נפטר פעוט בן 3 ללא מחלות רקע

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 18:38 יט בתמוז התשפא

עלייה מדאיגה של מחלות נשימתיות בקרב ילדים
צילום: shutterstock

בתקופה האחרונה חלה עלייה מדאיגה של מחלות נגיפיות במערכת הנשימה בקרב ילדים, כך עולה מדו"ח עדכני של משרד הבריאות. אחוז הביקורים במיון ילדים בבתי החולים של שירותי בריאות כללית בשל דלקת ריאות עלה, ואחוז הביקורים במיון ילדים בקרב תינוקות בני שנתיים ומטה בשל דלקת בסימפונות מוסיף להיות גבוה, אפילו יותר מהממוצע הרב שנתי. 

גם במרפאות של מכבי שירותי בריאות נרשמה עלייה בשיעור הפניות עקב דלקת ריאות, בעיקר בקרב ילדים עד גיל 5. בשאר קבוצות הגיל לא חל שינוי משמעותי בקרב חולים במחלות זיהומיות בדרכי הנשימה העליונות, אבל, ישנה עלייה בקרב קבוצות הגיל 12-18.

גם תפוסת המיטות בבתי החולים גבוהה מהרגיל. במחלקות פנימיות ובמחלקות ילדים בבתי חולים כלליים נרשמה עלייה באחוז תפוסת המיטות על ידי ילדים, והוא גבוה מהממוצע הרב שנתי. מספר הילדים המאושפזים החיוביים לנגיף ה-RSV האחראי על מחלות בדרכי הנשימה גבוה מהצפוי לעונה.

מוקדם יותר היום (ג') נפטר פעוט בן 3 שהגיע לבית החולים קפלן ברחובות מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. בחדר המיון נאבקו על חייו, אך ללא הועיל. הפעוט לא סבל ממחלות רקע משמעותיות ולכן במשרד הבריאות מגדירים את המוות כמקרה נדיר. בני המשפחה ממתינים לבדיקות שלאחר המוות, שיוכלו לשפוך אור על הטרגדיה. יתכן שמדובר בווירוס נשימתי.