הפיגוע בגרמניה בו נרצחו 3 נשים - טרור אסלאמי

התביעה בגרמניה הודיעה כי הרקע למסע הדקירות שאירע בשבוע האחרון בעיר וירצבורג הוכר כפיגוע טרור. המחבל, צעיר סומלי, רצח שלוש נשים ופצע 5 נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 18:04 יט בתמוז התשפא

הפיגוע בגרמניה בו נרצחו 3 נשים - טרור אסלאמי
צילום: shutterstock

שלושה ימים לאחר שמהגר סומלי בן 24 דקר למוות שלוש נשים בעיר וירצבורג שבגרמניה, נחשף המניע. התובע הכללי במינכן הודיע היום (ג') כי מתקפת הדקירות במדינה היא פיגוע טרור. במהלך ישיבה משותפת של המשטרה הפדרלית של גרמניה עם המשטרה הפלילית של מדינת בוואריה, הודיעה התביעה כי רקע איסלאמיסטי הוא ההסבר המתקבל ביותר על הדעת למתקפה. 

על פי החשד, המחבל, עבד אל-רחמן ג"א, נכנס ביום שישי בשעות הערב למרכז קניות בעיר וירצבורג. הוא פנה למחלקת מוצרי המטבח בחנות, נטל סכין ודקר נשים שהיו בסביבתו. לאחר מכן, יצא המחבל ותקף גם עוברי אורח מחוץ לחנות. הוא רצח מוכרת, שתי קונות ופצע עוד ילד וחמש נשים. עוברים ושבים ברחוב הצליחו להשתלט עליו, עד שנורה ברגלו על ידי שני שוטרים שהגיעו למקום ונלקח למעצר. 

צילום: shutterstock


זמן קצר לאחר הפיגוע מסרה המשטרה המקומית כי הרוצח היה מעורער בנפשו וסבל מנטייה להתפרצויות אלימות. מספר ימים לפני המתקפה ניתנה הוראה לאשפז אותו בכפייה במוסד פסיכיאטרי. החוקרים פשטו על הדירה שבה התגורר הצעיר כבר בשבת, ובדקו גם את המקלט לחסרי בית שם נהג לבקר. הם מצאו מסמכים עם מסרי שנאה, אך לא התגלו חומרי תעמולה. היום כאמור התגלה כי הרקע למעשה הוא איסלאמיסטי. הרוצח התגורר בעיר וירצבורג עוד מאז 2015, אז פתחה גרמניה את שעריה להמוני מהגרים מוסלמים מאפריקה והמזרח התיכון. 

בווירצבורג הייתה קהילה יהודית גדולה, ובמהלך השואה רבים מהם נמלטו מהעיר. כיום הקהילה היהודית מונה מעל 1,000 חברים רשומים, כאשר רבים מהם הגיעו מברית המועצות. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן