ויקרא שמה בישראל: בגליל לא אוהבים את התיוג "תחתון"

אחרי שנים של תחושת קיפוח, תושבי המועצה האזורית גליל תחתון יוצאים היום לקלפי כדי לבחור לעצמם שם חדש. אלו האפשרויות לשם החדש של המועצה הצפונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 13:15 יט בתמוז התשפא

ויקרא שמה בישראל: בגליל לא אוהבים את התיוג "תחתון"
מה יהיה השם החדש?, צילום: המועצה האזורית גליל תחתון

הבוקר החלו הבחירות בהן יכריע ציבור התושבים מה יהיה שמה החדש של המועצה האזורית שהחליטה כי היא מואסת בשמה הוותיק שנושא עמו קונוטציות של נחיתות. הבחירות מתקיימות באופן דיגיטלי ורשאים להצביע תושבי המועצה שמלאו להם 16 שנים.פרסום התוצאות יתבצע סמוך למועד סיום ההצבעה, ביום חמישי הקרוב.

השם יבחר מתוך 4 חלופות השם שעלו לשלב הסופי : שער הגליל, שדות הגליל, מבוא גליל, ארץ הגליל. בהודעה מטעם התושבים נכתב כי: "במועצה אזורית הגליל התחתון פועלים בשנתיים האחרונות בנושא מיתוג המועצה ומעמדה בקרב ציבור התושבים. אחד מן התהליכים הבולטים במסגרת הפעולות האסטרטגיות הוא מיתוג מחדש של המועצה והמרחב וביניהן גם שינוי שמה של המועצה. אחד מן הנתונים הבולטים שעלו מן המחקר החיצוני מצביעים על חוזקותיו של השם "גליל" ועל כן הוחלט במועצה כי המילה "גליל" תישאר בשם החדש והמילה "תחתון" תוחלף.

בחוברת ההסבר לתהליך החלפת השם שנשלחה לתושבים נכתב כי: "תפקידו של המינוח "תחתון" בשפה העברית הוא להגדיר עצם/שם עצם הנמצא מתחת או נמוך יותר מעצם/ שם עצם אחר. משמעות בסיסית זו מפעילה במוח האדם באופן אוטומטי ולעיתים בלתי מודע ייחוס נחיתות לכל דבר המוגדר תחתון. כחלק מתהליך המיתוג בחנו באופן ממוקד גם את נושא התודעה ביחס לשם שלנו ואכן הממצאים הולמים מסקנה זו".

החלפת השם התבצעה בשני שלבים, בשלב הראשון הוציאה המועצה קול קורא לציבור התושבים להצעת שם חדש למועצה וביקשה גם לנמק את בחירת השם, אל המועצה הגיעו למעלה מ-300 פניות של תושבים עם מגוון רחב של הצעות ונימוקים החל מעולם התוכן המקראי, כלה במשמעויות של חיבור למקום ועד לנימוקים בתחום המיתוג והעיצוב.

בשלב השני הוקם במועצה פורום מיתוג בין יישובי הכולל נציג מכל יישוב במועצה והוא בעל רקע מעולמות התוכן של המיתוג/פרסום/עיצוב וכיו"ב. פורום זה דן בלמעלה מ-10 שמות שהוצעו על ידי הציבור ועל ידי הצוות המקצועי המלווה את התהליך אשר בסופו הוחלט על 7 שמות ראויים מבחינה מיתוגית, שמות אלו הוגשו לדיון והכרעה של מליאת המועצה אשר בסופה נבחרו 4 חלופות שם שיוגשו לבחירת ציבור התושבים.