קרוב ל-300 חולים חדשים. בנט: "הילדים שלי יתחסנו בימים הקרובים"

נגיף הקורונה מתפשט מחדש והעיר כפר סבא הוכרזה כעיר אדומה. ראש הממשלה יצא היום לעודד בני נוער להתחסן כדי לבלום את הנגיף שחזר למדינת ישראל: "המשימה לא נגמרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 12:46 יט בתמוז התשפא

קרוב ל-300 חולים חדשים. בנט: "הילדים שלי יתחסנו בימים הקרובים"
בנט נפגש עם בני הנוער, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

נגיף הקורונה לא מפסיק להתפשט ברחבי הארץ. זן הדלתא שהגיע מחו"ל מקדם את קצב ההדבקה ואתמול אומתו קרוב ל-300 חולים חדשים והעיר כפר סבא הוכרזה כאדומה. ראש הממשלה נפתלי ושר הבריאות ניצן הורביץ יצאו לעודד את בני הנוער להתחסן בתקווה לבלום את הנגיף. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר הבוקר (ג') במתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בעיר חולון, ביחד עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער וראש העיר חולון מוטי ששון. בנט ביקש מהמתחסנים שישכנעו את חבריהם לכיתה לבוא ולהתחסן בהקדם, ובתוך כך שלח הודעה קולית לקבוצת הווטסאפ הכיתתית של אחת המתחסנות.

בהצהרתו לתקשורת אמר בנט כי: "מדינת ישראל נמצאת במירוץ נגד הזמן. אמנם יש לנו מלאי חיסון לכולם אבל עומד לפוג תוקף החיסונים בסוף חודש יולי. לכן, יש לנו בערך 10 ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון. צריך שני חיסונים בשביל יעילות חזקה. ההבדל בין חיסון אחד לשניים, הוא הבדל ענק, בוודאי ביחס לווריאנט הדלתא. זה מדעי. 

יש שגיאה נפוצה, אנשים חושבים שבני הנוער לא צריכים את החיסון. זה לא נכון. בני ובנות נוער צריכות וצריכים את החיסון מכיוון שהזן החדש כן פוגע בילדים לא מחוסנים, וזה לא היה בהיקפים האלה בזן הקודם. אז אני אומר להורים שחושבים שלא צריך להתחסן והכל בסדר לא. צריך להתחסן ואם אתם עושים את זה אתם פשוט שומרים על הילדים.

אז אני קורא לכולם, עוד פעם ועוד פעם – צאו להתחסן. אני רוצה להדגיש - אין בעיית מלאי, יש לכל המדינה חיסונים, אבל יש להם תוקף. כמו שיש חלב שפג לו התוקף, אז גם לחיסונים בסוף פג התוקף, וכמו שצריך לשתות את החלב לפני שהוא פג, צריך להתחסן לפני שיפוג התוקף. גם הילדים שלי יתחסנו בימים הקרובים. כראש ממשלה, כאבא, אני יודע שזה המעשה הנכון לעשות".

ראש הממשלה התייחס לחילופי המנכ"לים במשרד הבריאות ובירך את המנכ"ל היוצא ואת זה הנכנס, בנט אמר: "אני רוצה להודות לצמרת משרד הבריאות. בהזדמנות הזו לומר תודה גדולה מאוד לפרופ׳ חזי לוי, המנכ"ל היוצא, שנכנס ביודעין לתוך מצב של מגיפה, במשך שנה קשה מאוד, במקצוענות ועם לב גדול. תודה רבה לך חזי, אנחנו מאוד מעריכים את זה.

אני רוצה לאחל הצלחה גדולה למנכ"ל הנכנס, פרופ' נחמן אש. אגב, הוא היה הדוקטור שלי בסיירת מטכ"ל לפני 30 שנה. הוא עשה עבודה נהדרת כפרויקטור הקורונה ואני משוכנע שהוא יעשה עבודה נהדרת כמנכ"ל המשרד. מעל הכל, תודה לשר הבריאות שנכנס במרץ גדול ובמקצוענות גדולה. אין לי ספק שאנחנו ננצח".

משרד הבריאות מפרסם את נתוני הקורונה המעודכנים, על פי הנתונים ישנם כ-283 מאומתים חדשים מאתמול מתוך 67,926 תוצאות בדיקות שהתקבלו. כמו כן, נכון לשעה זו ישנם כ-21 חולים שמצבם מוגדר קשה, 14 מתוכם מונשמים. עד כה ישנם כ- 6,429 נפטרים במצטבר מאז פרוץ המגפה.