סיפור סינדרלה: הנהג שהפך למנכ"ל בית הנשיא

אייל שויקי החל את דרכו לפני 15 שנה כנהגו של יצחק הרצוג השר - וליווה אותו מאז במגוון תפקידים. עכשיו הוא מונה למנכ"ל של הרצוג הנשיא. שויקי: "זה רגע השיא שלי בחיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 07:56 יט בתמוז התשפא

סיפור סינדרלה: הנהג שהפך למנכ"ל בית הנשיא
הנשיא היוצא והנשיא הנכנס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כל הדרך יחד למשכן: ועדת הכספים אישרה אתמול אתמינויו של אייל שויקי למנכ"ל בית הנשיא. שויקי יקיים חפיפה מלאה עם המנכ"ל היוצא, הראל טובי, וייכנס לתפקידו כבר ב־1 באוקטובר השנה. שויקי בן ה־37, המלווה את הרצוג ב־15 השנים האחרונות, הוא סיפור סינדרלה של ממש לאחר שהחל את דרכו כנהגו האישי של הרצוג וצמח עם השנים בתפקידים מגוונים, עד שהצליח להגיע אל פסגת הקריירה שלו עם אישור מינויו למנכ"ל בית הנשיא.

במהלך שנות העבודה המשותפת שלו עם הנשיא הנבחר, שימש שויקי ראש המטה של הרצוג בתפקידיו כראש האופוזיציה ובתפקידו האחרון כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. כמו כן, כיהן כדירקטור בגופים מרכזיים של הסוכנות היהודית ושימש בעבר דובר סיעת העבודה בכנסת.

בראיון ל"ישראל היום" תיאר שויקי בעבר את המסלול שהוביל אותו עד למינוי הנוכחי: "הגעתי אל הרצוג בגיל 22 וחצי כנהג וכעוזר אישי לפני הלימודים האקדמיים שלי. לימים, כשאמרתי שאני הולך ללמוד, הוא אמר לי 'תישאר לידי ותתפתח תוך כדי לימודים'. למדתי ניהול ותקשורת ואז נכנסתי לעבוד גם בדוברות של הרצוג, כשהוא עזב את משרד הרווחה, והייתי הדובר שלו כחבר כנסת ושל סיעת העבודה".

לצד זה, שויקי היה גם כתב ספורט וניהל בהתנדבות את אתר האינטרנט של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. במבט לאחור הוא משוכנע כי נקודת המוצא שלו והדרך הארוכה שעבר הכשירו אותו בדרך הטובה ביותר: "זה נתן לי את כל ארגז הכלים. ראיתי את הכל ומכל כיוון אפשרי. עברתי את כל שרשרת הפיקוד מלמטה עד למעלה. התחלתי לעבוד עם הרצוג בגיל צעיר, עד שהייתי ראש המטה שלו ב־2013. במשך השנים היו לנו פגישות עם מנהיגים בכל העולם במסגרת תפקידיו של הרצוג. היו לנו מפגשים עם הקלינטונים בבית הפרטי שלהם בוושינגטון וגם עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ועם ג'ו ביידן, עוד כשהיה סגן נשיא".