הרב יצחק יוסף נגד ישיבות תיכוניות: "למדתי ליבה? הפסדתי משהו? זה שטויות"

הראשון לציון נשא נאום נגד הליכה לישיבות תיכוניות ודרש ללכת לישיבות קטנה בהן לומדים תורה בלבד. "אם שואלים תלמיד 'לאיפה אתה רוצה ללכת, לישיבה תיכונית או ישיבה קדושה?' אין שום ספק, ישיבה קדושה על טהרת הקודש". נאמני תו"ע: "ניתוק"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/06/21 21:05 יח בתמוז התשפא

הרב יצחק יוסף נגד ישיבות תיכוניות: "למדתי ליבה? הפסדתי משהו? זה שטויות"
הרב יצחק יוסף, צילום: שלומי כהן

אחרי שבעבר דיבר נגד ישיבות ההסדר, הרב הראשי לישראל תוקף את הבחירה ללמוד בישיבות תיכוניות ולהשלים תעודת בגרות. בשיחה שנתן בבית מדרש של הציבור החרדי הרב יוסף הורה להורים שתוהים לאן לשלוח את בנם, אם לישיבה תיכונית או לישיבה קטנה, ישביה בה רק לומדים תורה, התשובה היא ברורה. 

"אשריו ואשרי חלקו של אדם, שכל נשמת אפו יודעת את ההשקפות הנכונות" פותח הראשון לציון בדבריו.  "התורה היא מעל לכל. אם שואלים תלמיד 'לאיפה אתה רוצה ללכת, לישיבה תיכונית או ישיבה קדושה?' אין שום ספק, ישיבה קדושה על טהרת הקודש" דורש הרב. עוד הסביר על הבחירה הברורה בעיניו: "שם לומדים תורה, בלי ליבה, בלי כל השטויות האלו". הרב אף הציג עצמו כדוגמה אישית: "אני עצמי, למדתי ליבה? גמרתי בית ספר? עד היום הזה אין לי תעודת גמר, הפסדתי משהו? זה שטויות".

בארגון נאמני תורה ועבודה לא אהבו את הזלזול של הרב והגיבו כי: "זלזולו של הרב יוסף בישיבות התיכוניות מעיד על הניתוק של הרב הראשי מהציבור הרחב שאותו הוא אמור לשרת. במקום רבו של עם ישראל, הוא הופך עצמו בדבריו לרבה של קבוצת אנשים מצומצמת, המונעת מעצמה ומילדיה את האפשרות להשיג השכלה, להתפרנס בכבוד, ולהזדקק לתרומות ולג'ובים. הגיעה העת לשינוי מערכתי בדרכי מינויים של הרבנים הראשיים, אשר יפחית את השפעת הפוליטיקאים ויגדיל את השפעת הציבור על זהותם של הרבנים. זוהי הדרך להשבת עטרתה של הרבנות הראשית ליושנה".

זו לא הפעם הראשונה בה בנו של הרב עובדיה יוסף, מדבר נגד מוסדות הציונות הדתית, לפני שבעה חודשים אמר הרב: "רב עיר צריך להיות בראש ובראשונה בקיא בהלכה, לא קצין ביטחון של איזו עיר או שלמד באיזו ישיבת הסדר". דבריו של הרב יוסף עוררו סערה בסופה פרסם התנצלות,  בהודעה שפרסמה לשכתו של הרב יוסף נאמר כי "הראשון לציון מוקיר ומעריך את תלמידי ישיבות ההסדר ואת תורתם, עומד בקשר תורני רציף עם רבים מהם בשיעורי תורה ובמו״מ הלכתי ומתנצל אם דבריו הובנו שלא כראוי".