מצאו אויב חדש? קריים מניסטר מפגינים נגד בוז'י

תנועות המחאה נגד נתניהו חגגו עם הקמתה של הממשלה החדשה, חלק מהתנועות נסגרו אבל בקריים מניסטר סימנו את הנשיא הנכנס: "הרצוג מכניס לבית הנשיא את הביביזם, מינויו של יחיא הוא מינוי נגוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 18:59 יח בתמוז התשפא

מצאו אויב חדש? קריים מניסטר מפגינים נגד בוז'י
יצחק הרצוג, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

המאבק בנתניהו נמשך למרות שכבר איבד את השלטון. תנועות המחאה נגד ראש האופוזיציה שהפגינו נגד נתניהו בכל מוצאי שבת החליטו בחלקם כי הם לא סיימו למחות נגד ראשי השלטון בישראל וכעת עברו לתקוף את הנשיא הבא של ישראל, בוז'י הרצוג. הסיבה? מינוי איש ימין לתפקיד הדובר.

הרצוג שיושבע לנשיאות בשבוע הבא החל בבניית הסגל שילווה אותו בשנותיו בבית הנשיא. מינוי אחד, עורר סערה. היום (ב') הודיע הרצוג באופן רשמי על מינויו של נאור יחיא לדוברו בבית הנשיא, יחיא שימש בעבר כיועצו של נתניהו, אנשי שמאל רבים לא התחברו להחלטה של הרצוג ובארגון קריים מניסטר אף החליטו להתחיל להפגין נגד הרצוג.

בהודעה שפרסם ארגון קריים מניסטר נכתב כי: "בימים בהם ישראל משוועת לריפוי ולתיקון השסעים בעם, מבית מדרשו של נתניהו, אסור למנות את מי שלקח חלק פעיל במערך התבערה וההסתה שגרם לכך.

הרצוג מכניס לבית הנשיא את הביביזם מהדלת הקדמית ויורק בפרצופם של מעל למחצית מהציבור הישראלי שקץ בשחיתות, בפילוג ובהסתה. מינויו של יחיא הוא מינוי נגוע שמזהם את הממלכתיות שהבית אמור לייצג ומעורר חשד כבד לעסקה אפלה בין הנשיא הנבחר ובין הנאשם. כבוד הנשיא הנבחר, עוד לא מאוחר להתעשת ולחזור בך מהמינוי".

כבר הערב מתוכננת הפגנה נגד בוז'י, אנשי קריים מניסטר פרסמו מודעה בה נכתב: "אפ על הרגליים! הביביזם זורם לבית הנשיא ואל לנו לשתוק! נתראה. 18:30. אצל בוז'י. צהלה".

יחיא בן ה-32 שירת ביחידת דובר צה"ל והגיע בצבא עד לתפקיד ראש מדור טלוויזיה והפקות, אחרי שחרורו שימש יחיא כדוברו של יואב גלנט ובשנתיים האחרונות שישמש כיועץ קרוב של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. 


הרצוג אחרי בחירתו לנשיאות.