"ילדה טובה": יו"ר הקואליציה תחת מתקפה

הוועדה המסדרת התכנסה לדיון מוקדם הבוקר, וגם היום הרוחות לא היו רגועות. מיקי זוהר, שאיחר לוועדה וניסה להשלים פערים, תקף את סילמן והתנצל מאוחר יותר: "מתנצל, זה היה בלהט הרגע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 10:39 יח בתמוז התשפא

"ילדה טובה": יו"ר הקואליציה תחת מתקפה
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

יושבת ראש הוועדה המסדרת, חברת הכנסת עידית סילמן, זכתה לכינוי נוסף הבוקר (ב') מאת עמיתיה בכנסת. הוועדה התכנסה גם היום, לאחר שאתמול הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב לחוק האזרחות עקב התנגדות האופוזיציה.

הבוקר, חברת הכנסת סילמן בחרה להתחיל את הדיון בשעה 8:30 ולא מהסעיף הראשון על סדר היום, שעוסק בהסמכת ועדה לדיון בהצעת הממשלה להאריך את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל. במקום זאת, הדיון התחיל מסעיף ב', העוסק בבקשת הממשלה להקדים את הדיון בשורה של הצעות חוק. בעקבות זאת מתחו חברי האופוזיציה ביקורת על ההתנהלות, וטענו לניסיון למחטף. ח"כ שמחה רוטמן כינה את ההתנהלות הזו כ"עבד כי ימלוך". חבר הכנסת יעקב מרגי ביקש מרוטמן שיגיד במפורש מי זה העבד, וחבר הכנסת מהציונות הדתית השיב: "עבד כי ימלוך זה נפתלי בנט ונבל כי ישבע לחם זה ליברמן, והדבר הזה מרגיז את הארץ. אתם מקבלים את התחושה הזו מכל מקום, ברחובות ובוועדה".

מיקי זוהר, שאיחר לישיבה הבוקר, שאל באיזה סעיף עוסקת הוועדה. "אתה שואל אותי איזה סעיף אנחנו אחרי שאתה מאחר?" תקפה סילמן, וזוהר הגיב: "תעני כמו ילדה טובה".  

מאוחר יותר התנצל חבר הכנסת זוהר ואמר לסילמן: "אם נפגעת ממני חלילה אני מתנצל". יו"ר הוועדה ענתה: "חס ושלום", וזוהר השיב: "שלא אי תהיינה הבנות. זה היה בלהט הרגע, צעקת עליי ישר שאיחרתי. הם בדרך כלל מצטטים את הדברים הפחות נעימים אבל אנחנו רגילים. לא נורא".

זו לא הפעם הראשונה ששמה של יו"ר הקואליציה נקשר בדימויים ילדותיים, רק לפני שבוע התכנסה הוועדה המסדרת כדי לדון בחוק איחוד המשפחות וגם שם חברת הכנסת סילמן לא הצליחה להשליט סדר וספגה עלבונות אישיים. הדיון היה סוער וחברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו את החלטת היו"ר שלא לאפשר להם להעלות הצעות לסדר הדיון בוועדה. ח"כ מאיר פרוש הגיב בחריפות לסירוב של סילמן לתת לו שוב זכות דיבור ואמר: "את לא ראויה לקרוא לי לסדר. פרוש קרא לסילמן, תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה. את משקרת". יו"ר הוועדה סילמן הוציאה את ח"כ פרוש מהדיון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן