בהסתדרות מאיימים: בלי גננת מוסמכת לא נפתח את בתי הספר של החופש הגדול

יושב ראש הסתדרות העובדים הודיע: בתי הספר של החופש הגדול לא יפתחו בלי נוכחות של גננות האם. המכשול: רק רבע מהן נרשמו לעבודה בימי הקיץ, שאמורים לפצות על ימי ההיעדרות הרבים בתקופת סגרי הקורונה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 18:58 יז בתמוז התשפא

בהסתדרות מאיימים: בלי גננת מוסמכת לא נפתח את בתי הספר של החופש הגדול
צילום: David Cohen/Flash90

זמן קצר לפני תום שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים, דרישה חדשה מאיימת על פתיחת בתי הספר והגנים של החופש הגדול. ארנון בר דוד, יושב ראש הסתדרות העובדים, הודיע כי בלי נוכחות של גננת מוסמכת מהצוות הקבוע של הגן, לא יפתחו גני הילדים של הקיץ. 

בהתאם לדיווח של אתר וואלה, עולה כי במכתב שנשלח אמש (שבת) לסייעות של הגנים העירוניים, הודיע בר דוד על האיום החדש. "בשום פנים ואופן, לא נאפשר להפעיל את כל המערך על כתפיכן בלבד. בימים הקרובים, תיפתח שביתת אזהרה והזדהות בכל השלטון המקומי. הודעה על כך תצא בנפרד". 

גורם בכיר בשלטון מקומי טוען כי רק רבע מהגננות הקבועות, "גננות האם", נרשמו לגני הילדים של הקיץ. כלומר, ההצהרה של יו"ר ההסתדרות בר דוד עלול לסכן את מפעל החינוך הקיצי בכל רחבי הארץ. יש לציין כי לא ברורה עדיין מה המשמעות המשפטית של ההצהרה. 

"הניסיון של המדינה והרשויות המקומיות, להשית את הפעלת גני הילדים של החופש הגדול, על הצוותים הקיימים, יוצרת עומס עבודה חריג ובלתי הגיוני. כל זאת, בתקופה שבה אתן זקוקות לריענון ונדרשות להכין את הגנים לשנת הלימודים הבאה". כך נכתב במכתב לסייעות, "המלחמה שהכריז השלטון המקומי הובילה אותי להחלטה קשה". 

התוכנית של הפעלת גני הילדים בקיץ, אשר ממומנת בידי משרד החינוך, נולדה בעקבות שנת הקורונה. ילדי הגנים נעדרו תכופות מהמסגרת החינוכית, הן בשל הסגרים והן בשל בידודים שנכפו עליהם לאחר חשיפה לאנשי מקצוע שלא התחסנו וחלו. התוכנית אושרה סופית בחודש מאי האחרון, וצפויה להתקיים מהראשון ליולי ועד ה-21 לחודש. התוכנית תכלול פעילויות העשרה וחוויה סביב ספרים, תאטרון ויצירה. כמו כן, הילדים יעבדו על מוטוריקה עדינה כדוגמת גזירה, הדבקה, לישה, ציור, פיסול ופעילות גופנית.