הפרקליטות דורשת: לפחות שלוש שנות מאסר על השחקן משה איבגי

משפטו של השחקן הגיע לשלב הטיעונים לעונש, לאחר שהואשם בארבע עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית. סנגורו של הנאשם מתנגד לעונש החמור שדורשת התביעה: "הוא לקח אחריות על מעשיו והביע חרטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 15:38 יז בתמוז התשפא

הפרקליטות דורשת: לפחות שלוש שנות מאסר על השחקן משה איבגי
צילום: Meir Vaknin/Flash90

בית משפט השלום בחיפה דן היום (א') בשלב הטיעונים לעונש במשפטו של השחקן המוכר משה איבגי, אשר הורשע במעשים מגונים. הפרקליטות דורשת להטיל על הנאשם יותר משלוש שנות מאסר במצטבר, זאת לאחר שהורשע בשלוש עבירות של מעשים מגונים ובעבירה נוספת של הטרדה מינית. עמדת הסנגור של איבגי, עו"ד מיכאל כרמל, היא כי יש להטיל על הנאשם עבודות שירות בלבד. זאת לאחר שלקח אחריות על מעשיו והביע חרטה. "הוא עובר גיהנום בחודשים האחרונים, והפך להיות מוקצה מהחברה".

בחודש מרץ האחרון, הורשע השחקן הוותיק בשלושת העבירות וכן בעבירה נוספת של הטרדה מינית. החלטת המחוזי הפכה את פסק הדין של בית משפט השלום, אשר זיכה אותו מחמת הספק משני האישומים הנוספים והרשיע אותו בביצוע מעשה מגונה. לאחר גזר הדין המקורי אשר זיכה את איבגי מחמת הספק, הגישה הפרקליטות ערעור לבית המשפט המחוזי, אשר קיבל את עמדת המדינה והפך את הזיכוי לאשמה. לאחר מכן התיק הוחזר לבית משפט השלום, שצפוי לגזור את עונשו. 

בגזר הדין נכתב כי  איבגי "כשל מלהציב לעצמו גבולות, לכבד את זולתו, ולאפשר לעובדים 'זוטרים' ממנו מרחב אישי מוגן ובטוח. זאת, תוך ניצול מעמדו הבכיר בהפקות ועל סט הצילומים, ותוך הבנה או ציפייה כי נפגעת העבירה תיאלם דום ותחריש נוכח הפגיעה בה". 

כנגד השחקן הועלו טענות של 15 נשים אך רק שלוש מתוכן גובשו עד לידי כתב אישום. כתב האישום שהגישו עו"ד הילה כץ ועו"ד אורלי רוזנטל-נעמן טוען כי בין השנים 2012-2013 השחקן ביצע מעשים מגונים כנגד שלוש נשים שאיתן עבד.