הממשלה אישרה את מינוי אייסמן לפרקליט המדינה - 3 שרות נמנעו

בישיבת הממשלה אושרו שורת מינויי בכירים, בהם פרקליט המדינה החדש, השרה תמנו-שטה שנמנעה בהצבעה הסבירה: "הסתבך בעבר עם מספר אמירות שנויות במחלוקת" | אושרו מינויים של מנכ"לי משרד האוצר ורה"מ ומזכיר הממשלה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/06/21 12:18 יז בתמוז התשפא

הממשלה אישרה את מינוי אייסמן לפרקליט המדינה - 3 שרות נמנעו
אייסמן, צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה, CC BY-SA 4.0,

הממשלה שהתכנסה הבוקר (א') לישיבת השגרתית שלה, אישרה שורת מינויי בכירים בהם מנכ"לי משרדי ממשלה ואת מינויו של עו"ד עמית אייסמן לתפקיד פרקליט המדינה, לאחר שנה וחצי שהתפקיד אינו מאוייש במינוי קבע.

שר המשפטים גדעון סער בירך על מינויו של אייסמן שהתקבל ברוב של 23 תומכים ועוד שלוש שרות שנמנעו - מרב מיכאלי, תמר זנדברג ופנינה תמנו-שטה, כשהאחרונה הסבירה את הימנעותה: "אייסמן הסתבך בעבר עם מספר אמירות שנויות במחלוקת שתוכנן אמירות מיניות לא ראויות". 

גם מינויים של יאיר פינס לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ושלום שלמה לתפקיד מזכיר הממשלה אושרו וייכנסו לתוקף באופן מיידי. ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך את השניים ואיחל להם הצלחה במילוי תפקידם.

בנוסף אישרה הממשלה את מינויו של רם בלינקוב למנכ"ל משרד האוצר. שר האוצר, אביגדור ליברמן בירך אותו על המינוי: "אני מאחל הצלחה רבה לרם בלינקוב, מהיום מנכ"ל משרד האוצר. רם אדם עתיר ידע, היכרות עם השטח וניסיון אותו צבר בתפקידיו השונים במשרדים הממשלתיים, בחברות הציבוריות ובמגזר הפרטי. אמנם האתגרים העומדים בפניו רבים, אך אני בטוח כי ידע לשלב זרועות עם כלל הגורמים הרלוונטיים ויחד נביא להצלחת המשק וכלכלת ישראל".

רב בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר

רב בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצרצילום: דוברות משרד האוצר