חוק האזרחות יעלה היום ו"בלי שינויים" - באופוזיציה תוקפים

שרת הפנים שקד הבהירה כי חוק האזרחות יעלה היום - "כלשונו" בוועדה המסדרת. חבר הכנסת מיקי זוהר תקף את הקדמת ההצבעה ואמר: "מנסים לגנוב את ההצבעה בוועדה - הם יצליחו רק בתמיכת רע"מ והמשותפת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/06/21 12:04 יז בתמוז התשפא

חוק האזרחות יעלה היום ו"בלי שינויים" - באופוזיציה תוקפים
סילמן, הקדימה את ההצבעה, צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

הממשלה התכנסה הבוקר (א') כדי לאשר רשימת מינויים ולדון בהמשך שיטות העבודה בין השרים והמפלגות השונות. רגע לפני שנכנסה לישיבת הממשלה, התייחסה שרת הפנים לחוק האזרחות שיעלה היום להצבעה והבהירה כי, "חוק האזרחות יעלה להצבעה כלשונו - בלי שינויים".

"אני מצפה מהאופוזיציה להתעשת", אמרה שרת הפנים, "להפסיק עם הספינים על חשבון המדינה, חוק ההגירה לא יכול להחליף את חוק האזרחות, לא בלוחות הזמנים הקיימים ולא בתוכן. אם הם לא רוצים לאזרח 15 אלף פלסטינים במיידי הם צריכים או להימנע או להצביע בעד. מעולם מפלגות אופוזיציה ימניות לאומיות לא הצביעו נגד החוק הזה".

לשאלה מה יקרה אם חוק האזרחות לא יעבור, ענתה שקד כי, "אם החוק יופל, יצביעו עליו שוב. זאת הוראת שעה והיא תעלה להצבעה עד שתעבור. צריך לדעת שאם זה נופל פעם אחת יש לזה השלכה הרסנית, כי כל פעם הצלחנו על חודו של קול בבג"ץ לשמור עליו חי. אם הכנסת תפיל אותו פעם אחת אני לא יודעת מה יהיה הגורל שלו  בבג"ץ. זאת חוסר אחריות לאומית, האופוזיציה צריכה להבין שהיא אופוזיציה לממשלה ולא לאינטרסים שלה".

סדר היום של הוועדה המסדרת

סדר היום של הוועדה המסדרתצילום: דוברות הוועדה המסדרת

יו"ר הוועדה המסדרת חברת הכנסת עידית סילמן הודיעה הבוקר (א') כי ההצבעה על חוק האזרחות תתקיים היום בוועדה שתכונס ב-15:00, זאת למרות ואולי בגלל שחברי האופוזיציה הודיעו במהלך סוף השבוע כי לא ישתתפו בדיונים בגלל י"ז בתמוז. בעקבות ההודעה החליטו חברי מפלגות האופוזיציה להגיע להצבעה בוועדה. 

"חוק האזרחות יעלה להצבעה", אמר סילמן בפוסק בפייסבוק, "במשך שנים הצביעה גם האופוזיציה בעד החוק, ובוודאי שלא טרפדה את המשך הארכת התוקף. אין כאן ימין או שמאל, אלא דאגה לעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. האם אתם מעלים בדעתכם מציאות בה חוק שפוגע בקדושת השבת היה עולה להצבעה, וחברי הכנסת החרדים היו תומכים בו רק כדי לעשות דווקא? האם היינו רואים את דרעי וליצמן במופע בכיינות ילדותי? בוודאי שלא. אבל לסמוטריץ' ולחלק מהחברים בליכוד אין שום בעיה לסחור בנושא כל כך רגיש. בדיוק כמו במשפט שלמה – הם נכנסו באופן מושלם לנעליה של האם המזויפת. שיחתכו, הם אומרים. אחריהם המבול".

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד תקף את יו"ר הוועדה המסדרת ואמר: "סילמן בוחרת להביא את חוק האזרחות בהתראה של כמה שעות כאילו יש באפשרותה להעביר אותו. עידית נשלחה שוב על ידי שקד כדי לבזות את עצמה בוועדה המסדרת כי הקואליציה לא מסוגלת להעביר את חוק האזרחות ומנסה לגנוב את ההצבעה בוועדה", אמר זוהר והבהיר כי, "זה לא יעזור להם, את חוק האזרחות הם יצליחו להעביר רק בתמיכת רע״מ והמשותפת שאותם הם בחרו כבני בריתם הפוליטיים".

ח"כ מיכל וולדיגר השיבה לפוסט של סילמן וכתבה: "אני קוראת את הפוסט שלך ומנסה להבין מה את מנסה לספר פה בעצם. השבוע אתם מעלים חוק רעוע, מלא בחורים, שעבר השבוע עוד הרבה נגיסות נוספות מצד השותפות שלכם לקואליציה - רע"מ ומרצ. את, באופן מפתיע, בוחרת בפוליטיקה ולא במה שטוב למדינת ישראל. הגיע הזמן להביט על הצרכים של עם ישראל ללא פוליטיקה צרה שעטופה במבחנים. כי את יודעת, מבחנים ועמידה בהבטחות ואידיאולוגיה זה לא הצד החזק של ליבת הממשלה הזו". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן