נלחמים בקורונה: העונש המוגזם של איילת שקד למפירי בידוד

שרת הפנים יוזמת צעד נגד ישראלים החוזרים מחו"ל ומפירים את הוראות הבידוד - איסור יציאה מהארץ למשך שנה, בנוסף לקנס של 5,000 שקל. "אם אתה נוסע לחו"ל ולא מקיים את הנחיות המדינה, אז שא בהשלכות", אמרה שקד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 10:54 יז בתמוז התשפא

נלחמים בקורונה: העונש המוגזם של איילת שקד למפירי בידוד
אילוסטרציה , צילום: פלאש 90, משה שי

 

ברקע העלייה בהדבקות הקורונה, והניסיון לבלום את התפשטות זן הדלתא, הורה משרד הבריאות על חזרת עטיית המסכות במקומות סגורים, וישנם גורמים במערכת הבריאות שסוברים כי יש להחזיר את החיוב גם בשטחים פתוחים.

לקראת כינוס ועדת הקורונה הערב (א') מתכננת שרת הפנים איילת שקד כלי הרתעתי נוסף לאלה שאינם נשמעים להוראות הבידוד ולפי הערכות מהווים את רוב מפיצי הקורונה בתקופה האחרונה. לפי הצעת שרת הפנים, ישראלי שיחזור מחו"ל ויפר את הבידוד ייקנס ב-5,000 שקל אך גם יקבל עונש מקורי נוסף - איסור יציאה מהארץ למשך שנה. 

שקד.

שקד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסנקציה שמבקשת שקד לקדם, תחול גם על ילדים ועל נוסעים שיוצאים למדינות מוכות קורונה שנמצאות ברשימה השחורה מבלי שקיבלו אישור לכך מוועדת החריגים.

"זה כלי אכיפה מאוד פשוט", אמרה שקד, "שמו של אדם שייתפס מפר בידוד ידווח מיד לרשות האוכלוסין והוא יצטרף לרשימה שתאסור על יציאתו מהארץ במשך שנה. אני חושבת שזה מידתי. אם אתה נוסע לחו"ל ולא מקיים את הנחיות המדינה, תישא בהשלכות".

"זה בעיקר רלוונטי עכשיו בחופש הגדול. יש משפחות שנוסעות לנופשים עם ילדים והם לא מחוסנים - ואז הם יחזרו לארץ וילכו לחברים. זה כלי שהוא בעיקר הרתעתי", הבהירה שרת הפנים. 

הבוקר (א') פרסם משרד הבריאות את נתוני הקורונה כש-113 מאומתים חדשים התגלו במהלך השבת מתוך 32,703 תוצאות בדיקות שהתקבלו. ישנם 26 חולים שמצבם מוגדר קשה ומאושפזים בבתי החולים, בהם 17 מונשמים. מספר הנפטרים נותר ללא שינוי ועומד על 6,429 ישראלים.