בג"ץ הבוגדת | השופטים הפכו את החלטת הדיינים. בימין תוקפים

הכרעה במשפת הבוגדת, אחרי שהערעורים על החלטת בית הדין הרבני כי האישה לא תקבל חצי משווי הנכס המשותף בעקבות הבגידה שהובילה לגירושין, היום שופטי בגץ פסקו כי החלטת הדיינים לא תקפה. הרב הראשי: "החלטה שגויה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 21:09 יד בתמוז התשפא

בג"ץ הבוגדת | השופטים הפכו את החלטת הדיינים. בימין תוקפים
בג"ץ. ארכיון , צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שופטי בג"ץ עוררו היום (ה') סערה בעקבות פסק הדין שנתנו בפרשת הבוגדת. בהרכב מיוחד של 9 שופטים נפסק ברוב של ששה תומכים מול שלושה מתנגדים, כי ההחלטה הראשונית של הדיינים בהליך הגירושין של בני הזוג שהתגרשו לאחר מעשה הבגידה לא תקפה. הרב הראשי לישראל גינה את ההחלטה.

במהלך הליך הגירושין של בני הזוג פסקו הדיינים כי בת הזוג שהואשמה בבגידה לא זכאית לקבל חלק משווי הנכס של הזוג בעקבות העילה לגירושין מצד בן הזוג. האישה ערערה על החלטת הדיינים והדיון התגלגל עד בג"ץ שם הכריעו השופטים היום כי אין לבית הדין הרבני סמכות להכריע בחלוקת הממון בין בני הזוג על פי ההלכה אלא על פי החוק האזרחי בלבד.

 השופטים מינץ, סולברג ושטיין סברו בדעת מיעוט כי יש לדחות את הדיון הנוסף. השופט שטיין הוסיף על התנגדותו לפסיקה כי: "לא קמה עילה להתערבות של בג"ץ בממצאיו העובדתיים של בית הדין הרבני הגדול".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו התייחס הערב לפסק הדין נגד בית הדין הגדול בדיון החוזר בבג״ץ. הרב לאו אמר כי: ״פסיקת בית המשפט העליון פוגעת במשפט העברי ובמשפחה היהודית, אני מיצר על ההחלטה השגויה בעיניי לקיים דיון נוסף ולשנות את פסק הדין המקורי אשר בחר לא להתערב בהחלטת בית הדין הגדול.״ 

הנכס בו דן בג"צ הינו נכס אותו ירש בן הזוג. שרת התחבורה מרב מיכאלי ברכה על ההחלטה של השופטים וכתבה בטוויטר: "ברוך השם על בג"ץ".

ח"כ שמחה רוטמן תקף בחריפות את ההחלטה וכתב כי: "שופט או שופטת שבעיניו בגידה בבן או בת הזוג היא עניין לגיטימי לא ראויים לשבת על כס השיפוט במדינתו של העם היהודי. מגיע קצת יותר לעם שקיבל את לוחות הברית שכתוב עליהן "לא תנאף".

השר לשירותי דת מתן כהנא אמר על פסיקת בג"צ היום: שמעתי בצער גדול על פסיקת בית המשפט העליון שהפך את פסיקתו הקודמת ובחר להתערב בפסיקת בית הדין הרבני הגדול. יש לי אמון גדול בבתי הדין הרבניים שעובדים במסירות גדולה ואכפתיות. אני סבור כי נדרשת הקפדה גדולה יותר על כיבוד הדדי בין רשויות השיפוט וכי כיבוד שכזה נדרש לשם הבטחת אמון הציבור במערכת המשפט. אפעל לחקיקה שתחזק את בית הדין הרבני ותשמור על סמכויות השיפוט שהמחוקק הפקיד בידיו מלכתחילה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן