הרוג שלישי באסון הטריבונה

נקבע מותו של הרב אליהו קרפל, אשר נפצע קשה באסון הטריבונה בערב חג השבועות בגבעת זאב. קרפל הוא ההרוג השלישי במספר באסון | לא הותיר אחריו בני משפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 08:35 יד בתמוז התשפא

הרוג שלישי באסון הטריבונה
צילום: דוברות המשטרה

אסון קריסת הטריבונה בערב חג השבועות בגבעת זאב ממשיך לגבות קורבנות. הלילה (ה') נקבע מותו של הרב אליהו קרפל, בן 39 מביתר עילית, ובכך עלה מניין ההרוגים באסון לשלושה. 

הטריבונה הארעית בהיכל בית הכנסת החדש של חסידות קרלין בגבעת זאב קרסה במהלך תפילת החג. בעת האירוע, קרפל עמד מאחורי הטריבונה ונפצע קשה מאוד. הוא אושפז בבית החולים הדסה, הונשם והורדם, ולפני שבוע וחצי חזר להכרה. המנוח הצליח לשוחח עם הסביבה, הראה סימני פעילות וזכר את המאורע. לאור השיפור במצבו עבר קרפל למחלקה לא הרדמה או הנשמה. לפני יממה חטף בצקת במוח וזיהום בריאות, מצבו הדרדר והוא הועבר לטיפול נמרץ. לפנות בוקר נקבע מותו. 

בהודעת בית החולים הדסה עין כרם, נכתב: "הלילה נפטר פצוע בן 39 מן האירוע הקשה בגבעת זאב בערב חג השבועות, אשר טופל ביחידה לטיפול נמרץ במשך שבועות רבים, כשהוא מונשם ומורדם במצב קשה מאוד. צוות היחידה לטיפול נמרץ נלחם זמן ממושך על חייו, אך פגיעותיו היו מרובות ומצבו הקשה התדרדר לאחרונה. אנו משתתפים בצער משפחתו".

קרפל עלה מאוקראינה בתור נער והתקרב למוסדות חסידות קרליו עוד במדינות חבר העמים, עד שהפך לחלק מהקהילה. הוא לא הותיר אחריו בני משפחה, אך בני הקהילה ליוו אותו במשמרות בבית החולים מאז האסון. 

חברו של קרפל סיפר על אישיותו ל-N12: "מדובר באברך בעל אישיות נהדרת, כובשת ושקטה, היה עושה מעשי חסד רבים במסגרת הקהילה, התנדב תמיד להיות ראשון בכל פעילות חברתית, חייכן ומאיר פנים. מעולם לא התלונן על מצבו וסביבתו, הפך לחלק מהחסידות והתגורר בביתר עילית. התפרנס כמתווך, חי בשקט ובצניעות. הקהילה בהלם מוחלט. כולם שמחו על מגמת החלמתו ופתאום הכל התהפך והוא נפטר".

במהלך האסון נכחו בבית הכנסת של החסידות כ-600 מתפללים. באירוע נפצעו 184 בני אדם, 5 מהם במצב קשה, 10 במצב בינוני והיתר במצב קל. שני ההרוגים הנוספים הם מרדכי בנימין רובינשטיין בן 23 ומאיר גלויברמן בן ה-13.