כצפוי: עמית אייסמן הוא פרקליט המדינה החדש

אחרי שנה וחצי שהתפקיד איננו מאויש, שר המשפטים הודיע לאייסמן כי הוא ימונה לתפקיד לאחר ששימש כממלא המקום. סער עדכן את פרקליט המדינה הנכנס כי ישנה אפשרות שתפקיד היועץ המשפטי לממשלה יפוצל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/06/21 20:02 יב בתמוז התשפא

כצפוי: עמית אייסמן הוא פרקליט המדינה החדש
עו"ד עמית איסמן, צילום: דוברות משרד המשפטים

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער הודיע היום (ג') לעו"ד עמית אייסמן על החלטתו לאמץ את המלצת ועדת האיתור שהתקבלה פה אחד ולמנותו לתפקיד פרקליט המדינה. שר המשפטים יביא את המינוי לאישור הממשלה.

תפקיד פרקליט המדינה אינו מאויש במינוי קבע מזה שנה וחצי, ולכן החליט השר להביא את המינוי לאישור הממשלה ללא דיחוי. בין התפקידים אותם מילא עו"ד אייסמן במהלך דרכו: פרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), המשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי) ובחודשים האחרונים הוא ממלא מקום פרקליט המדינה.

שר המשפטים קיבל את החלטתו לאחר פגישות שקיים עם המועמד, בהן הציג האחרון את תכניותיו ואת תפיסתו לגבי התפקיד, תפיסת עולמו המקצועית, לרבות השינויים שבכוונתו להוביל בעבודת הפרקליטות.
השר התייעץ עם מספר אישים בתחום המשפט, ובהם גם היועץ המשפטי לממשלה, שעמד בראש ועדת האיתור. שר המשפטים עדכן את המועמד בדבר האפשרות שתפקיד היועץ המשפטי לממשלה יפוצל והשלכותיה האפשריות.