ח"כ מוסי רז דורש לפתוח בחקירה נגד הרב אליהו: "חשד לפרסום הסתה לגזענות"

חבר הכנסת ממרצ פנה הערב למנדלבליט לחקור את הרב שמואל אליהו בחשד לפרסום הסתה לגזענות. "אסור לתת לגזענות להרים את הראש. דמויות בכירות בציבור פועלות במטרה להסית ולחרחר מדון בין אזרחי המדינה היהודים והערבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 22:10 י בתמוז התשפא

ח"כ מוסי רז דורש לפתוח בחקירה נגד הרב אליהו: "חשד לפרסום הסתה לגזענות"
ח"כ מוזי רז, צילום: Gili Yaari / Flash90

חבר הכנסת מוסי רז פנה הערב (א') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לחקור את הרב שמואל אליהו בחשד לפרסום הסתה לגזענות. פנייתו של רז למנדלבליט נעשתה לאחר הצטרפותו של הרב לקמפיין אוצר הארץ בו קרא לקנות מיהודים בלבד.

"אנחנו נמצאים אחרי לחימה ממושכת באויב ערבי שרוצה להשמיד אותנו, שיורה על חפים מפשע בלי אבחנה", אמר היום רבה של העיר צפת, "ראינו שגם בתוך הארץ יש מי שרוצה להרוג אותנו ולא רק בעזה. אלפים רבים מערביי ישראל יידו אבנים כלפי ילדים ונשים רק בגלל שהם יהודים, ראינו בקבוקי תבערה מושלכים לעבר חפים מפשע ולינצ'ים מזעזעים באנשים שהלכו בבוקר לבית כנסת, לכן אנחנו צריכים לחזק את החקלאות היהודית ולרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים וממבקשי רעתנו".

בפנייתו כתב רז כי "קריאה זו מעלה בראש ובראשונה חשד להתקיימות עבירה על החוק ופרסום הסתה לגזענות, והיא מגיעה מאיש ציבור בעל השפעה נרחבת על דעת הקהל, וקריאתו זו שמהולה בטעם גס של גזענות כלפי כל מי שאינו יהודי בארץ, עלולה להתבצע הלכה למעשה ולהיתפס כלגיטימית ובכך לעודד גזענות, בדלנות ושנאה".

עוד הוא כתב כי בזמנים בהם החברה הישראלית ככלל זקוקה לאחדות בכדי שהאזרחים יזכו לביטחון, רוגע ושגשוג, "פועלות דמויות בכירות בציבור במטרה לחזק את הרחשים המסיתים ולחרחר מדון בין אזרחי המדינה היהודים והערבים. אני קורא לך לחקור את דבריו המסיתים של הרב שמואל אליהו, ולפעול מולו כדין ככל שמערכת אכיפת החוק תמצא בדבריו ככאלה שמפרים את הוראות חוק העונשין".


(קמפיין אוצר הארץ: "לא קונים מחקלאים ערבים)