דיווח איראני: תקלה במתקן הגרעין בבושהר

כלי תקשורת ברפובליקה השיעית דיווחו על השבתת הפעילות בתחנת הכוח של מתקן הגרעין בבושהר עקב "שיפוץ טכני שימשך כמה ימים". הידיעה מגיעה ברקע בחירתו של איבראהים ראיסי לנשיאות | שר הביטחון: "ישראל תמשיך לפתח את היכולות הנדרשות להגן על עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 21:43 י בתמוז התשפא

דיווח איראני: תקלה במתקן הגרעין בבושהר
צילום: shutterstock

פחות מיממה מאז פורסמה ההודעה על בחירתו של נשיא חדש באיראן, מגיעה ידיעה נוספת מהרפובליקה השיעית. כלי תקשורת במדינה האסלאמית מדווחים הערב (א') על תקלה במתקן הגרעין האיראני בבושהר, מה שהביא להשבתת חירום של כל הפעילות במתקן. לפי הפרסום, הפסקת הפעילות בתחנת הכוח התחילה אתמול ותימשך גם בימים הקרובים. לדברי גורמים במדינה, "המתקן הושבת בשל שיפוץ טכני למשך כמה ימים". 

לא מדובר בתקלה ראשונה בתוכנית הגרעין האיראנית. באפריל האחרון, ארגון האנרגיה האטומית במדינה הודיע כי תקלה התגלתה ברשת החשמל במתקן העשרת אורניום בנתנז. מספר שעות לאחר הדיווח, ראש סוכנות הגרעין של איראן אמר על התקלה כי זוהי "פעולת טרור". בניו יורק טיימס דיווחו כי  לישראל יש אחריות בהפסקת החשמל במתקני הגרעין בכור בנתנז. 

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב בפתח ישיבת הממשלה על בחירתו של איבראהים ראיסי למחליף של חסן רוחאני במוסד הנשיאות: "מכל האנשים שחמינאי היה יכול לבחור, הם בחרו את התליין מטהרן. איש ידוע לשמצה בקרב העם האיראני והעולם כולו בשל תפקידו בוועדות המוות. ראיסי אחראי באופן אישי לרציחת אלפי איראנים חפים מפשע. זהו איתות למעצמות להתעורר רגע לפני החזרה להסכם הגרעין עם מי הן עושות עסקים, האנשים האלה רוצחים המוניים, משטר תליינים אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית, זו עמדתה הברורה של מדינת ישראל והיא לא תשתנה".

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס בטקס האזכרה לחללי צוק איתן לבחירתו של נשיא איראן החדש ואמר כי כל אופציות התקיפה על השולחן. "כל המאמצים המופעלי- ימשיכו להיות מופעלים גם בעתיד. אנו עומדים בפני אתגרים רחוקים וקרובים – בחירתו של ראיסי לנשיא איראן, היא עוד עדות להקצנה הצפויה ולתוקפנות האיראנית המתמשכת. ישראל תמשיך לפתח את היכולות הנדרשות להגן על עצמה, מול כל איום ואת זאת נעשה ביחד עם ידידנו האמריקאים וכל שותפינו ברחבי העולם".