"אוסקר החינוך הירושלמי": פרסים לאנשי חינוך מצטיינים

עיריית ירושלים קיימה את שבוע החינוך המסורתי, בו נערך טקס חלוקת פרסים לאנשי חינוך מצטיינים, רבים מהם אנשי החינוך הממלכתי דתי. ראש העיר ליאון: "הפרס מעיד על החינוך הירושלמי המכיל ויוצא הדופן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 17:41 י בתמוז התשפא

"אוסקר החינוך הירושלמי": פרסים לאנשי חינוך מצטיינים
צילום: ריקי רחמן

עיריית ירושלים קיימה השבוע את שבוע החינוך המסורתי, בו בין היתר נערך טקס "אוסקר החינוך הירושלמי". במסגרת הטקס, הוענקו פרסים לאנשי ונשות חינוך מצטיינים מהעיר, שעמלו לטובת התלמידים ולטובת החינוך בשנת הלימודים האחרונה והמאתגרת.

אוסקר החינוך הוא יוזמה ייחודית של עיריית ירושלים ומינהל החינוך, הנערך זו השנה הרביעית. לעירייה הגיעו למעלה מ-6000 המלצות על מועמדים לפרס, ביניהם גם תלמידים, תלמידי עבר, קולגות ועוד. כמו כן, בשנה החולפת נוספו שתי קטגוריות חדשות לאוסקר בהתאמה לשנת הקורונה: עובדת סוציאלית ופסיכולוגית חינוכית.

בין יתר הזוכים בטקס המצטיינים ניתן היה למצוא אנשי ונשות חינוך מהמגזר הדתי לאומי, ביניהם: 

שרה ג'קובסון, יועצת במוסד חינוכי יובלים – חינוך מיוחד. עם פרוץ משבר הקורונה עשתה לילות כימים כדי לתת מענה לתלמידות, ולהיות גורם מייעץ ואוזן קשבת לכלל אנשי צוות בית הספר: במפגשים, בשיחות טלפוניות מחוץ ובזום, בזמן יום העבודה ומחוץ לשעות העבודה.

נירית חיון, עובדת סוציאלית ביב"ע נתיבות חיים פסגת זאב. בתקופת הקורונה יזמה פעילויות לרווחת התלמידים ודאגה שכל תלמיד יזכה לביקורי בית לפי צורך.

צילום: ריקי רחמן


ימית אסרף, גננת בגן התאנה. במהלך הסגרים דאגה לשלוח לילדים חומרי לימוד ויצירה מיוחדים כדי שלא ישתעממו וימשיכו להתפתח. במקביל יזמה פעילות מבורכת של קשר בין ילדי הגן לקשישים בשכונה והצליחה לגעת בליבם של כל המעורבים.

צילום: ריקי רחמן


ליטל יצחק, סייעת במוסד החינוכי גן הפרחים. ליטל היא סייעת חמה, אכפתית, ומסורה, שמקפידה תמיד לדבר אל הילדים בגובה העיניים. בתקופת הקורונה עשתה אינספור שיחות וידאו וטלפון עם ילדי הגן, הכינה עבורם פעילויות וסרטונים, והייתה עבורם כסלע איתן.

בפרס מפעל חיים זכה המורה יונתן הורוביץ מהמוסד החינוכי חורב. מורה אשר מקיים למעלה מ-40 שנה את מאמר המשנה "והעמידו תלמידים הרבה". הוא מסור, בעל השקעה עצומה ואמונה בלימוד התלמידים. ליונתן עין טובה גם על התלמידים המורכבים ביותר וכמובן אהבה עצומה למקצוע.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מסר בהתרגשות: "טקס האוסקר הירושלמי הוא אירוע מיוחד ומרגש. הפרס מעיד על החינוך הירושלמי המכיל ויוצא הדופן, שבא לידי ביטוי בפעילות המסורה של עובדי מערכת החינוך שהופכים אותו לייחודי ומוביל".


סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בעירייה, חגית משה, דיברה על חשיבות הענקת הפרסים: 
"משמעות הטקס היא לא לומר תודה רק למנהל, אלא להכיר בעשייתם הברוכה של של הסייעת, השומר, המזכירה, המנקה, להודות לכל בורג ובורג התורם את חלקו לטובת המכונה המשומנת הנקראת מערכת החינוך הירושלמי ועוזר לה לפעול בהצלחה. ירושלים היא בירת החינוך של ישראל ונעשה הכל בכדי להשאיר אותה כזו."