תיעוד מטורף: נחש בולע דג בצפון

פקח רשות הטבע והגנים יצא לסיור בצפון ותפס בעדשה רגע טבע מרהיב. נחש מים תועד כשהוא טורף דג שלם תוך כדי שחייה. צפו בתמונות מרגעי הציד. הפקח שי קבסה: "לקח לי כמה שניות להבין שהדג נמצא בפה של הנחש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 10:22 י בתמוז התשפא

תיעוד מטורף: נחש בולע דג בצפון
הנחש בפעולה, צילום: שי קבסה רשות הטבע והגנים

נחש מים משובץ תועד על ידי פקח רשות הטבע והגנים שי קבסה בבריכות הזורע בעמק כשהוא צד דג זהב הרגע המרהיב התרחש בתוך המים, שם צד הנחש את הדג תוך כדי שחייה. קבסה סיפר כי: "לקח לי כמה שניות להבין שהדג, ששוחה מחוץ למים, נמצא בפה של הנחש".

הנחש בפעולה

הנחש בפעולהצילום: שי קבסה רשות הטבע והגנים

בהודעה מטעם רט"ג נכתב כי: "גודלו של הנחש הוא קטן עד בינוני, ואורכו המקסימלי הוא עד- 2 מטר. צבעיו הם בספקטרום שבין חום לירקרק חאקי עד אפרפר. וסימן ההיכר שלו, אם תחפשו, הן נקודות שחורות המשובצות. מבנה הגוף שלו מותאם לשהייה במים ולכן עיניו אינן מישירות מבט קדימה אלא למעלה וכך גם הנחיריים כדי שיבלטו מעט מעל המים כשגופו מתפתל מתחת למים והקשקשים שלו קרניים.

הנחש שצולם אוכל בעיקר דגה או חלקי דגים, דו חיים כמו צפרדעים, ראשנים וציפורים שמתו בהיותם בים או באגם. בישראל הוא נמצא במקורות מים מתוקים בצפון הארץ ובמרכזה, בביצות וליד ברזים דולפים. בעולם אפשר לראות אותו ביבשות אירופה ובאסיה.

הוא אינו מכיש ואינו נושך גם כשהוא נתפס בידי בני אדם. במצבים הללו כשהוא מרגיש מאוים הוא מתגונן באמצעות הפרשת נוזל בעל ריח חריף מאד של דגים מתים או חומר לבן הנראה כמו צואה שמרתיע את הגורמים שסביבו. בנוסף לכך, כדי שלא יטרפו אותו הוא שוכב במסווה שהוא מת. רק אם הוא מרגיש שהגורם הוא ידידותי ואין לו כוונה להרע לו, הוא מפסיק להפריש נוזל זה.
בחודשי הקיץ, מטילה הנקבה 25-20 ביצים מתחת לאבנים או במקום לח. אורכו של כל נחש בעת בקיעתו מהביצה הוא כ – 20 ס"מ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן