סוגר חשבון? גנץ יגיש הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות

חצי שנה אחרי שוועדת הבדיקה המשרדית שמינה התפטרה טרם סיום תפקידה, החליט שר הביטחון להקים ועדת חקירה ממלכתית שתעסוק ב"פרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל" לפי גנץ | בליכוד תוקפים: "רדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/06/21 22:15 ט בתמוז התשפא

סוגר חשבון? גנץ יגיש הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות
נתניהו על צוללת חיל הים ב-2014, צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר עבודת מטה שקיים בחודשים האחרונים, הודיע הערב (שבת) שר הביטחון גנץ להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. ועדה זו, תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית, שניסה שר הביטחון להקים לאור התנגדות נתניהו לוועדת חקירה ממלכתית.

הצעת ההחלטה תוגש בזמן הקרוב למזכירות הממשלה, לאחר סיום עבודת המטה במשרד הביטחון ותיאום עם היועץ המשפטי לממשלה שיתגבש בימים הקרובים. יש לציין כי לפי מספר דיווחים נראה כי המהלך וההודעה עליו לא תואמה עם שאר חברי הממשלה. 

"מצפה שהפעם, כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה", אמר גנץ, "אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

כזכור, ועדת הבדיקה המשרדית שמונתה על ידי שר הביטחון דאז, בני גנץ, התפרקה חודש בלבד אחרי הקמתה, ברקע ההגבלות שהטיל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט על יכולות הוועדה, דבר שגרם לחבריה לעשות את המהלך המפתיע.

"בעת שנטלתי על עצמי את ראשות הוועדה, היה זה משום שחשתי כי מדובר במשימה לאומית וציבורית חשובה ביותר, ומתוך רצון כן ואמיתי להגיע לחקר האמת. בנסיבות שנוצרו, חוששני כי אין כל אפשרות ממשית לבצע בדיקה אפקטיבית ואמינה בנושא כה חשוב וחיוני למדינת ישראל", כתב סטרשנוב.

בליכוד הגיבו להודעתו של גנץ: "בחודשים האחרונים בני גנץ אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל״ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן