עשרות תלמידים נדבקו בקורונה בבנימינה: חשד שמדובר בוריאנט ההודי

בעקבות גילוי של 9 מקרים ביישוב, משרד הבריאות הרחיב את מבצע הדיגום בו נמצאו עוד 35 מאומתים בשני בתי ספר בעיר. לפי ההערכות, מדובר בהגעה של משפחה מחו"ל ולא של התפרצות מקומית | בהוראת המועצה, אחד מבתי הספר ייסגר מחר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/06/21 21:25 ט בתמוז התשפא

עשרות תלמידים נדבקו בקורונה בבנימינה: חשד שמדובר בוריאנט ההודי
עוד הדבקות במערכת החינוך. אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

אחרי התפרצות הקורונה שהתגלתה בשבוע שעבר בבית ספר במודיעין, בה נמצאו 11 תלמידים והביאה שכבה שלמה עם למעלה מ-90 תלמידים להיכנס לבידוד, משרד הבריאות עדכן במהלך השבת כי התגלתה התפרצות נוספת של קורונה והפעם בבנימינה, בה נמצאו 44 ילדים מאומתים, רובם מכיתות ז'-ח'.

ההתפרצות הגדולה התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר כרמים בבנימינה. לאור חשיפה, בהקבצות גיל שונות בבית הספר, נבדקו עוד תלמידים, ונמצאו 9 מאומתים נוספים- כולם למעט אחת הראו תסמינים.

הדיגומים הורחבו בבתי ספר ביישוב, והבוקר (שבת) נמצאו עוד 35 מאומתים מבתי הספר כרמים ואמירים. המקרים החדשים נמצאים בחקירה של לשכת הבריאות בחדרה. מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אך במשרד הבריאות מעריכים כי קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל. 

כלל הדגימות נשלחו לריצוף באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי וישנו חשד ראשוני שמדובר בוראינט ההודי. משרד הבריאות קורא לתושבי בנימינה, להיבדק על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התרחבות של התפשטות הנגיף בישוב.

במועצת בנימינה-גבעת עדה הודיעו כי לאחר התייעצות חירום עם משרד החינוך הוחלט כי בית הספר 'כרמים' לא ייפתח מחר. במועצה מבהירים כי האירוע נמצא תחת שליטה מלאה, ונמצאים בקשר עם כלל התלמידים המאומתים, בני משפחותיהם וצוותי החינוך והבריאות ביישוב.