מר"צ תוביל למשבר מדיני? אזהרת מסע חמורה על איחוד האמירויות

משרד הבריאות מפרסם היום אזהרת מסע ליעד שהפך לחביב על הישראלים. המצב הבריאותי החמור באיחוד האמירויות הביא להחלטה כי מי שיטוס לדובאי יאלץ להיכנס לבידוד. האם ההחלטה תביא למשבר מדיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/21 20:48 ו בתמוז התשפא

מר"צ תוביל למשבר מדיני? אזהרת מסע חמורה על איחוד האמירויות
דובאי, צילום: shutterstock

בישראל התחלואה אפסית ובוטלו כל ההגבלות בעקבות נגיף הקורונה, אבל במדינות רבות בעולם מצב התחלואה קשה ולא משתפר. מצב התחלואה הקשה באיחוד האמירויות הביא את משרד הבריאות להודיע על אזהרת מסע. בפעם הקודמת שהוכרזה אזהרת מסע על האמירויות משרד החוץ הישראלי התערב וביטל את האזהרה מחשש למשבר דיפלומטי.

בהודעה שפרסם היום (ד') משרד הבריאות נכתב כי: "בהערכת מצב שהתקיימה היום התווספה איחוד האמירויות לרשימת המדינות באזהרת מסע חמורה, ובנוסף, הוסרה פרו מרשימה זו. רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת, נכון להיום, את המדינות: אוגנדה, אורוגוואי, (איחוד האמירויות), איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, מלדיביים, נמיביה, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה. 
יודגש, כי במידה ולא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה במדינות הנ״ל, הן צפויות להיכנס לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבית. הציבור נקרא לתכנן את נסיעותיו בהתאם".

כזכור, בשנה שעברה פרסם משרד הבריאות אזהרת נסיעה לדובאי והכריז על המדינה כאדומה. מחשש למשבר דיפלומטי התערב משרד החוץ והחזיר את המדינה לירוקה. היחסים עם איחוד האמירויות עלולים להתערער בעקבות רצונה של ח"כ תמר זנדברג לבטל את הסכמי הנפט עם האמירויות והחלטת משרד הבריאות בראשות השר ניצן הורביץ לא תוסיף. היום טרם הגיב משרד החוץ על הודעת משרד הבריאות שעלולה לפגוע ביחסים בין המדינות.

משרד הבריאות שב והזכיר מה הן המדינות אליהן אסורה יציאה של ישראלים ללא אישור מיוחד: "כאמור, על-פי התקנות, אסורה יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למעט חריגים אשר אושרו על-ידי וועדת חריגים למדינות ברמת סיכון מרבית: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה"

בנוסף, כלל הנכנסים, מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים ממדינות אלו, מחויבים בבידוד ביתי על-פי נהלי משרד הבריאות. 


 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן