מעקב "חדשות כיפה": הפועל אום אל פאחם נקנסה בעקבות קריאות הנקמה של אוהדיה

קריאות הנקמה של אוהדי אום אל פאחם, "בדם ואש נפדה אותך שהיד", נענו בקריאות מצד אוהדי קביליו יפו: "שיישרף לכם הכפר" | בשבוע שעבר פסק דיין ההתאחדות נגד אום אל פאחם קנס של 10,000 שקלים בגין התנהגות בלתי הולמת של הקהל, ו-5,000 לקבוצה מיפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/21 21:00 ו בתמוז התשפא

מעקב "חדשות כיפה": הפועל אום אל פאחם נקנסה בעקבות קריאות הנקמה של אוהדיה
הלוויית מוחמד כיוואן שנהרג במהלך שומר החומות, צילום: Jamal Awad/FLASH90

לפני כשבועיים וחצי התקיים באצטדיון המושבה בפתח תקווה משחק גורלי בסופו הפועל אום אל-פאחם ניצחה 0:1 את מכבי קביליו יפו ונשארה עונה נוספת בליגה הלאומית. ברקע החגיגות, המשחק עלה לכותרות גם בעקבות קריאותיהם של אוהדי אום אל פאחם לעבר אוהדי יפו: "ברוח ובדם נפדה אותך שהיד", כפי שפורסם לראשונה ב'חדשות כיפה'.

עם פרסום הדברים, בהתאחדות הישראלית לכדורגל נמסר לחדשות כיפה כי, "יש דו"ח שופט שבו מצוינות קריאות מצד אוהדי אום אל פאחם וקביליו יפו. הוא עבר לעיונו של תובע ההתאחדות שיחליט אם יש מקום להעמדה לדין", וכך היה, כאשר ביום רביעי שעבר, ה-9 ביוני התכנס בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לתת את גזר הדין בעקבות האירועים.

לפי תיאור האשמות, עם העלייה למגרש בפתיחת המשחק אוהדי הפועל אום אל פחם הדליקו אבוקות ביציע ואף זרקו חלק מהם לכר הדשא, ובדקה ה-15 אף שרו: "ברוח בדם נפדה את השהיד". אוהדי קביליו יפו שרו מנגד: "שיישרף לכם הכפר".

נציגי אום אל פאחם בדיון, מנהל הקבוצה מחאמיד אחמד ושאדי אגבריה חבר ההנהלה, טענו כי הקריאות של אוהדיהם כוונו לחבר האולטראס מוחמד כיוואן, שנפצע קשה ועשרה ימים לאחר מכן נפטר מפצעיו, בעקבות המהומות במהלך מבצע "שומר החומות". לטענת המשפחה בנם נהרג מירי שוטרים.

צילום: ללא

הדיין נעם ליובין הרשיע את אום אל פאחם בעבירה של התפרעות האוהדים בשל זריקת האבוקות לתחומי המגרש, אך כן התחשב בהסבר לקריאות שהעניקו הנציגים, והסיר את דרגת "הנסיבות המחמירות" מסעיף האישום התנהגות בלתי הולמת של קהל האוהדים.

"הקריאות, בין אם נאמרו לטובת אזכור של אדם זה או אחר, ובין אם לאו, הן אמירות אשר עלולות להביא לאלימות ולתגובה של הצד השני, ובמקרה זה כאמור תגובה מעין זו הייתה", אמר הדיין ליובין והחליט להשאיר את סעיף התנהגות בלתי הולמת של קהל האוהדים. 

"לבצע חריש עמוק בקרב אוהדיה"

"לבצע חריש עמוק בקרב אוהדיה"צילום: ללא

ליובין ציין כי אום אל פאחם כבר הופיעה העונה אין ספור פעמים בפני בית הדין, כאשר חלק נכבד מהפעמים נגרמו בשל התנהגות אוהדיה. "ראוי כי הנאשמת לא תקל ראש במעשים אלו, ולא תתרץ תירוצים שונים. נראה כי לקראת העונה הבאה ראוי כי תבצע הנהלת הקבוצה חריש עמוק בין אוהדיה ותמנע פעולות מעין אלו שעלולות לגרור את כל הצדדים למעשי אלימות", אמר הדיין ופסק קנס של 10,000 שקלים לאום אל פאחם, ועוד 5,000 שקלים לקביליו יפו.