מאובמה לביידן: המועמד של הנשיא האמריקאי לתפקיד השגריר בישראל

נשיא ארצות הברית הודיע כי בכוונתו למנות לתפקיד שגריר ארצות הברית בישראל את תומאס ניידס, אשר שימש סגן שר החוץ בתקופת כהונתו של ברק אובמה ונחשב למקושר ללא מעט מאנשי הממשל הנוכחי. "משרת ציבור מכובד ומנהיג עסקי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/21 08:00 ו בתמוז התשפא

מאובמה לביידן: המועמד של הנשיא האמריקאי לתפקיד השגריר בישראל
שגרירות ארה"ב בירושלים, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע אמש (ג') כי בכוונתו למנות לתפקיד שגריר ארצות הברית בישראל את תומאס ניידס. המינוי הקוד של הנשיא טראמפ, השגריר דיוויד פרידמן, סיים את תפקידו לפני מספר חודשים, עוד בטרם הגיע למתחם השגרירות האמריקאית בירושלים שגריר חדש.

ניידס מכהן בתוקפה זו כסגן יו"ר חברת מורגן סטנלי והיה בעבר בכיר במחלקת המדינה. ניידס שימש סגן שר החוץ בתקופת כהונתו של אובמה ונחשב למקושר ללא מעט מאנשי ממשל ביידן והמועצה לביטחון לאומי בממשל החדש. ניידס הספיק לשמש גם כיועצו של יו"ר בית הנבחרים, תומאס פולי. בהודעה לעיתונות שיצאה מטעם ביידן, כונה השגריר החדש "משרת ציבור מכובד ומנהיג עסקי".

השגריר לשעבר, דן שפירו, שיבח את ניידס ואת הבחירה בו לתפקיד המאתגר: "ברכות לחברי הטוב על מועמדותו. זה יהיה אחד התפקידים הכי טובים שיהיה לו, והוא יעשה זאת במיומנות ובקסם. בחירה מעולה!".

לפני יומיים התקיים ערב פרידה מהשגריר פרידמן אשר לא קיים ערב פרידה בסיום תפקידו בשל הקורונה. את הערב אירח ארגון שלוה במרכזו בירושלים לטיפול באנשים עם מוגבלויות, ואורחים רבים הגיעו לכבד את השגריר לשעבר. בין האורחים היו הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל מאיר לאו, הכומר האוונגליסט ג'ון הייגי, יו"ר אגודת הידידים של עמותת שלוה אודי סביון, הפילנתרופ דניאל שטראוס ורעייתו ג'ויס ועוד.

את הערב התחיל פרידמן בסיום כתיבת ספר תורה שהוענק לו ורבים מיהודי העולם. "במשך כהונתי כשגריר, השתדלתי בכל יום לעשות דברים טובים ונכונים", אמר פרידמן בהתרגשות. "אבל, לא תמיד אתה יודע להעריך את האימפקט שלהם לאורך זמן. למרות זאת, בסוף היום ידעתי שאני בדרך הנכונה והכוונה היא הנכונה בזכות הערכים היהודיים. לכן, סיום תפקידי לפרישה עם קבלת ספר התורה, זה הכי סימלי שיש. מרגש אותי מאוד להיות בשלוה, אני נדהם ומעריך את מה שעשו פה. ארגון שלוה מציג את הטוב שבנפש האדם בצורה הטובה ביותר שיש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן