הקורונה עדיין פה: 11 תלמידים נדבקו - עשרות הוכנסו לבידוד

11 תלמידי מכיתות ו' בבית ספר במודיעין אובחנו כחיוביים לנגיף ועוד 90 ילדים נוספים נכנסו לבידוד | למרות זאת ההדבקה ההמונית - בית הספר לא נסגר | מהעירייה נמסר: "המרחבים בהם שהו התלמידים בבית הספר יעברו ניקיון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/21 15:53 ה בתמוז התשפא

הקורונה עדיין פה: 11 תלמידים נדבקו - עשרות הוכנסו לבידוד
אילוסטרציה, צילום: Chen Leopold/FLASH90

למרות הצניחה בתחלואה וברקע ביטול חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, התגלתה התפרצות חדשה, והפעם בקרב ילדים, כש-11 תלמידים משכבת ו' בבית הספר היסודי 'אסיף' שבמודיעין אומתו כחיוביים לנגיף הקורונה. בן משפחה נוסף של אחד מהם חולה גם הוא. כל 90 תלמידי השכבה נכנסו לבידוד ופיקוד העורף מבצע בדיקות לכלל תלמידי בית הספר. 

ראשיתו של המקרה התברר כאשר שני תלמידים אובחנו כחיוביים. בתוך זמן קצר, ובסיוע קופות החולים ומשרד החינוך, ערכה העירייה בדיקות לעוד עשרות תלמידים נוספים, במהלכן התגלו עוד תשעה תלמידים חיוביים לנגיף. העירייה עורכת  חקירה אפידימיולוגית למשפחות הילדים שהתגלו כחיוביים, זאת במטרה למנוע את שרשראות ההדבקה ככל האפשר. יחד עם זאת, יש קושי למצוא את מקור ההדבקה בשל המספר הגבוה של המאומתים.

למרות ההתפרצות החריגה, בית הספר לא נסגר ותלמידי השכבות האחרות המשיכו להגיע ליום לימודים במסגרת מתכונת קורונה. כלומר, כל שכבת גיל יצאה להפסקה בזמן שונה ובמקביל נערכו בדיקות נוספות של פיקוד העורף. 

מעיריית מודיעין נמסר: "המרחבים בהם שהו התלמידים בבית הספר ינוקו ופעילות תנועות הנוער הרלוונטיות יתקיימו בזום. לאור ניסיון העבר והרצון לקטוע שרשראות הדבקה במיוחד לקראת סיום הלימודים, מבקשת העירייה בשיתוף עם נהגת ההורים של בית הספר, להמשיך לעטות מסכות במרחבי בית הספר ובכיתות, כמשנה זהירות". בעירייה הדגישו להורים כי גם אם נדמה שהקורונה מאחורינו, חשוב להקפיד להימנע משליחת ילדים לבית הספר במידה והם אינם חשים בטוב. 

(הנחיות משרד הבריאות לגבי בידוד ביתי )