מחקר חדש קובע: גברים שלא מסייעים לנשותיהם בבית - משתכרים יותר

מחקר אמריקאי חדש מגלה כי גברים בעלי תפיסות שמרניות מאוד אשר אינם לוקחים חלק במטלות הבית, פעילים יותר במקום עבודתם. לעומתם, הוגדו הנשים כבעלות "התנהגות ממוקדת משימות ומטרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/21 09:51 ה בתמוז התשפא

מחקר חדש קובע: גברים שלא מסייעים לנשותיהם בבית - משתכרים יותר
עוזר פחות - משתכר יותר, צילום: shutterstock

מחקר חדש שנערך לאחרונה בקרב זוגות נשואים בארצות הברית, גילה כי גברים שאינם מסייעים לנשותיהם בעבודות הבית - משתכרים יותר מאלה שכן לוקחים חלק במטלות לצד בנות הזוג.

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת Personnel Psychology ובדק את הקשר שבין משכורות של כ־1,700 זוגות אמריקאים נשואים לבין תכונה אישיותית שכונתה במחקר "חוסר נעימות", ואופיינה בין היתר בחוסר אמפתיה ואנוכיות.

החוקרים, מאוניברסיטת נוטרדאם שבאינדיאנה, גילו כי אותם גברים שהוגדרו כ"לא נעימים", המשתתפים פחות בעבודות הבית הרגילות ביחס לחבריהם שכונו "הנעימים", גילו מעורבות גדולה יותר במקום העבודה שלהם, והמשכורת החודשית שלהם, אולי באופן לא מפתיע, הייתה גדולה מזו של הגברים שכן נותנים יד במטלות הבית.

עודגילו החוקרים כי היעדר הנכונות לסייע בבית קיימת יותר אצל גברים המחזיקים בעמדות שמרניות-מסורתיות. מנגד מצאו החוקרים כי אצל נשותיהם בולטת תחושת ה"מצפון" שהיתה חזקה יותר, ומאופיינת ב"התנהגות ממוקדת משימות ומטרות".

לאחר פרסום הממצאים, הציע צוות המחקר למעסיקים להעניק לעובדיהם בצורה רחבה יותר, שירותי שליחויות וטיפול בילדיהם במקום העבודה. לדברי החוקרים, "פעולות אלו עשויות לאפשר לעובדים לשמר משאבים לעבודתם". החוקרים לא התייחסו במחקרים לקריירה של אותן נשים הנשואות לגברים שממעטים לקחת חלק בעבודות הבית, והדגישו כי יש צורך במחקר עתידי שייבחן כיצד משפיעה חלוקת המשימות בבית על קריירת הנשים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן