"נפטרנו מהמן": בתל אביב חגגו את הממשלה החדשה

בזמן שבירושלים הבירה הממשלה הושבעה על חודו של קול, בתל אביב לא הסתירו את ההתרגשות מסיום עידן נתניהו. שמפניות נפתחו, אלפים חגגו בכיכר רבין ואחינועם ניני עוררה סערה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/21 08:41 ד בתמוז התשפא

"נפטרנו מהמן": בתל אביב חגגו את הממשלה החדשה
חגיגות בכיכר רבין, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

נפתלי בנט הוא לא בדיוק הדמות המועדפת על ארגוני השמאל הקיצוניים, אבל העובדה שבנט הביא להחלפתו של נתניהו היא סיבה למסיבה. בזמן שבירושלים ננעלה ההצבעה וממשלה חדשה קמה בישראל המונים הגיעו לחגיגות מאורגנות בכיכר לרגל סיום 12 שנות נתניהו בשלטון.

את החגיגות ארגנה תנועת השמאל קומי ישראל. כחלק ממסיבת החלפת השלטון הזמינו המארגנים את הזמרת אחינועם ניני לשיר על הבמה. ניני עוררה סערה כשבמהלך המסיבה אמרה לקהל החוגגים: "נפטרנו מהמן, דמוקרטיה". רבים בימין תקפו את ניני על דבריה.

אמיר השכל, מראשי המחאה נגד נתניהו בשנים האחרונות סיכם את ההתנגדות לראש הממשלה היוצא ואת מחאת הדגלים השחורים, כשכתב בטוויטר: "ארבע שנים, שמונה חודשים ושבעה ימים והמטרה הושגה. אני הולך לנוח".

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עקץ את חבר הכנסת ניר אורבך לאחר הופעתה מעוררת המחלוקת של ניני וכתב: "ההיסטוריה הפוליטית של ישראל השתנתה כי קודם הופיע אביב גפן ורק אז אחינועם ניני". כזכור, אורבך כתב כי החליט לתמוך בממשלת השינוי בעקבות ההופעה של אביב גפן.

בזמן החגיגות בכיכר רבין בירושלים הגיעו מאות אנשי ימין לתמוך ולהודות לראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, נתניהו יצא למפגינים והודה להם על התמיכה. שתי ההפגנות בירושלים ובתל אביב פוזרו בשעה 11 והאזרחים, מי אבל ומי שמח, חזרו לבתיהם.