מג'ו ביידן ועד מלך מרוקו, מנהיגי העולם מברכים את ראש הממשלה החדש

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן בירך את בנט ולפיד והבהיר: "לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית" |אליו הצטרף גם מוחמד השישי שהבטיח לשמור על השלום בין המדינות: "מרוקו תמשיך במאמציה למען שלום צודק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/21 11:37 ו בתמוז התשפא

מג'ו ביידן ועד מלך מרוקו, מנהיגי העולם מברכים את ראש הממשלה החדש
ג'ו ביידן, צילום: הבית הלבו

הממשלה ה-36 הושבעה, ומנהיגים מרחבי העולם שהמתינו עד להצבעה הסופית וההכרזה הרשמית על נפתלי בנט כראש הממשלה הבא פרסמו ברכות לרגל המינוי, והביעו תקווה בנוגע לעבודה המשותפת עם הממשלה החדשה.

בתחילת השבוע התקשר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בירך את ראשי הממשלה החדשים: "בשם העם האמריקני אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ואת כל חברי הקבינט הישראלי החדש. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את כל ההיבטים של מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו".

עוד התייחס ביידן ליחסים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי המדינות: "לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק וכאשר אנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארצות הברית נותרת בלתי מעורערת בתמיכתה בביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור הרחב יותר".

ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט, התייחס לברכתו של הנשיא האמריקאי ואמר: "תודה אדוני הנשיא, אני מצפה לעבוד איתך ביחד כדי לחזק את הקשרים בין שתי מדינותינו".

הבוקר (ד') הצטרף אל המברכים גם מלך מרוקו מוחמד השישי, שהתייחס בין היתר להסכמי השלום בין שתי המדינות. בברכתו לבנט אמר המלך כי "מרוקו תמשיך במאמציה למען שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון, שיבטיח לכל העמים החיים זה לצד זה ביטחון, יציבות ואחווה".

מלך מרוקו

מלך מרוקוצילום: shutterstock

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה, ברך גם הוא את ראש הממשלה הנכנס וכתב: "בשם בריטניה, אני מברך את נפתלי בנט ויאיר לפיד על הקמת ממשלה חדשה בישראל. בזמן שאנחנו יוצאים מהקורונה, זו תקופה מרגשת עבור בריטניה וישראל להמשיך לעבוד יחד לקידום השלום והשגשוג לכולם".

מברך נוסף שהצטרף לרשימה המכובדת הוא ראש ממשלת הודו, נרנדה מודי, שידוע בקשריו הטובים עם ראש הממשלה היוצא נתניהו. מודי כתב לבנט: "כבוד ראש הממשלה, ברכותי לכבוד קבלת תפקידך החדש כראש ממשלת ישראל. לקראת ציון 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטים בשנה הבאה, אני מצפה להיפגש איתך ולהעמקת היחסים האסטרטגיים בין המדינות שלנו". 

בלילה שוחח ראש הממשלה נתפלי בנט עם נשיא ארה"ב ואמר לו " כי הוא מודה לנשיא ביידן על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה החדשה, ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה" בנט ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע שומר החומות, וציין כי "הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל" לבסוף הדגישו המנהיגים את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב, כמו גם את מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל.

ראש הממשלה נפתלי בנט משוחח עם הנשיא האמריקאי

ראש הממשלה נפתלי בנט משוחח עם הנשיא האמריקאיצילום: אריאל זנדברג

 

גם סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, שהחמיא בעבר לנתניהו על מאמציו בהשגת חיסוני הקורונה, בירך את הממשלה החדשה: "מזל טוב לראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד להקמת ממשלה. אני מצפה לעבוד איתך. אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמשיך לעמוד לצד ישראל". 

צילום: photocosmos1 / Shutterstock.com

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן