"תוהו ובוהו" ו"הונאת בחירות" | איך סיקרו את ישראל בעולם

אתרי התקשורת בעולם לא נותרו אדישים לנעשה בישראל |"המיליונר מההיי-טק ומגיש הטלוויזיה המפורסם" - הם המחליפים של נתניהו, וברשות הפלשתינית התמקדו בסעיפים הרלוונטים להם מהנאום של בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/21 19:47 ג בתמוז התשפא

"תוהו ובוהו" ו"הונאת בחירות" | איך סיקרו את ישראל בעולם
צילום: אריאל זנדברג

ממשלת ישראל ה-36 מעוררת התרגשות רבה עוד בטרם השבעתה, ולא רק אצלנו. בתקשורת העולמית מסקרים בשעות אלו את הנעשה במליאת הכנסת, ומספרים על המחליפים של נתניהו, "מיליונר ומגיש טלוויזיה מפורסם".

באתר אל-ג'זירה של רשת הטלוויזיה הערבית העלו לכותרת הראשית את הדיווח על השבעת הממשלה החדשה ועדכנו על "תוהו ובוהו" במהלך המליאה. ראש הממשלה המיועד תואר שם בתור "המיליונר ההייטקיסט", מנהיג מפלגת ימינה, ויאיר לפיד זכה לכינוי "מגיש הטלוויזיה המפורסם" ומנהיג מפלגת האופוזיציה הגדולה "יש עתיד". עוד סופר על הרוטציה, ונאמר כי "לפיד צפוי להחליף אותו לאחר שנתיים, בהתאם להסכמים הקואליציוניים בין השניים." באל-ג'זירה בחרו להדגיש את תום 12 שנות כהונתו של נתניהו, בחרו להדגיש את תום 12 שנות כהונה של נתניהו, וציינו כי המנהיג בן ה-71 לא הצליח להרכיב ממשלה לאחר הבחירות האחרונות. באתר הדגישו כי הקואליציה החדשה מורכבת משמונה מפלגות, מהימין ומהשמאל הקיצוני, והיא כוללת לראשונה גם פלשתינים תושבי 48'. 

באתר הבריטי BBC NEWS תיארו את נפתלי בנט כבן טיפוחיו לשעבר של נתניהו, ימני קיצוני ותומך נלהב של ההתנחלות הישראלית בגדה המערבית. עוד ציינו באתר כי בנט לא נכנס לכנסת בבחירות הראשונות, ופחות משנה לאחר מכן הצליח לחזור כיושב ראש מפלגת ימינה. בכתבה פירטו בצורה נרחבת על הקשר של בנט, ראש מועצת יש"ע לשעבר, להתנחלויות, שהן "אחד מהנושאים הכי שנויים במחלוקת בין ישראל לפלסטינים." עוד ציינו כי בנט שולט בשפה האנגלית ומרבה להתראיין ברשתות טלוויזיה זרות כדי להגן על פעולותיה של ישראל. הוא ידוע בסגנונו הבוטה, וצוטט כאשר אמר בעבר לחברת כנסת ערבי כי "כאשר אתם נתליתם מהעצים, לנו הייתה כאן מדינה יהודית." 

ברשת הטלוויזיה האמריקאית CNN, דיברו על "הונאת הבחירות" לפי גרסת נתניהו. יחד עם זאת, ציינו את ההודעה באנגלית שהוציאה מפלגת הליכוד בשבוע שעבר, לפיה בנט העביר קולות מהימין לשמאל.  הליכוד הבטיח כי העברת השלטון תעשה בצורה שקטה, כפי שתמיד היה. עוד ציינו באתר האמריקאי כי המכנה המשותף היחיד לשמונה המפלגות השונות הוא הרצון להדיח את נתניהו מתפקידו. 

באתר "אלחיאת אלג'דידה", העיתון הרשמי של הרשות הפלשתינית, בחרו להתמקד בנושאים הרלוונטיים אליהם בנאומו של ראש הממשלה המיועד. באתר נכתב כי בנט הודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על תמיכתו בישראל במהלך "התוקפנות האחרונה על עזה", והביע את מחוייבתו להחזיר את החיילים והאזרחים המוחזקים ברצועה. באשר להסכם הגרעין עם איראן, באתר סוברים כי בנט ימשיך את המדיניות של נתניהו, והוא מתנגד נחרצות לחזרת ארצות הברית להסכם הגרעין עם איראן.