"כופה את עצמו על העם בכוחנות" | חברי הכנסת מגיבים על הקמת הממשלה

סמוטריץ הניף שלטים והוצא מהמליאה: "מחולל הקלישאות חבר למחנה השנאה וההסתה| ברקת: "ממשלה שמונעת משנאה ולא מאהבת העם והארץ"| קיש: "אות הקין על מצחו של גנב הקולות בנט לא יימחה"| וגם, בקשת הסליחה של יאיר לפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/21 17:50 ג בתמוז התשפא

"כופה את עצמו על העם בכוחנות" | חברי הכנסת מגיבים על הקמת הממשלה
צילום: נועם מושקוביץ

ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט סיים את נאומו במליאת הכנסת, ומיד לאחריו עלה ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו לנאום מתקפה. חברי הכנסת, שהקפידו להפריע ככל האפשר במהלך הנאומים של שניהם, מיהרו לפרסם את תגובותיהם. 

יאיר לפיד, יושב ראש מפלגת יש עתיד וראש הממשלה החליפי, היה אמור לנאום מיד אחרי נאומו של בנט אך בחר לוותר עליו ודיבר במשך דקה אחת בלבד, בה ביקש סליחה מאימו: "אמא שלי בת 86, לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים. עשינו זאת כי הנחתי שתצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע הזה והיא תראה איך מתחלף שלטון. כשהיא נולדה לא הייתה לנו מדינה ופרלמנט. רציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. במקום זה, היא וכל אזרח במדינת ישראל מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם".

ניר ברקת מהליכוד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הזו ולהחזיר את הליכוד בראשות נתניהו לשלטון". בסרטון שהעלה, אמר כי, "זו ממשלה שקמה בחטא, ממשלה שמונעת משנאה ולא מאהבת העם והארץ. לא תהיה לה יכולת לקדם שום סדר יום של המחנה הלאומי. ממשלה שתסכן את ההישגים הגדולים של ממשלת הליכוד בראשות נתניהו בשנים האחרונות. נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הזאת ולהחזיר את נתניהו לשלטון".



 

חבר ליכוד נוסף שהגיב לנאומו של בנט הוא שלמה קרעי שבשל הפרעותיו הוצא מהמליאה: "במליאת הכנסת, עומד אדם שקרן ונוכל ומטיף לנו על אחדות ועשייה למען העם והארץ. ממשלת ההונאה כנראה תקום, אבל אות הקין על מצחו של גנב הקולות בנט לא יימחה. קריאות הביניים שלנו, הן בשם המחנה הלאומי כולו שמרגיש נבגד ביום הזה".

סגן שר הבריאות יואב קיש דיבר על ההפרעות במהלך נאומו של ראש הממשלה המיועד: "הרגשה קשה עכשיו במליאה", כתב בטוויטר, "הקרע של בנט מהימין סופי. ההפרעות לא מכבדות את המעמד אך קשה לשתוק מול השקרים של בנט. הימין לא יסלח לבנט. בנט מכר את הנגב, מכר את הימין. כואב וקשה. נילחם מהאופוזיציה".

יושב ראש מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אשר הניף את תמונתה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב לפני חמש שנים, תקף את ראש הממשלה הנכנס: "מחולל הקלישאות עומד עכשיו על הדוכן במליאה אחרי שחבר למחנה השנאה וההסתה, הונה ושיקר, מכר את מצביעיו וערכיו וכופה את עצמו על העם בכוחנות עם שישה מנדטים, ומטיף לכולנו מוסר על אחדות ופשרות. אין גבול לצביעות ולציניות. נפיל אותו בע"ה מהר ונחזיר את ישראל לשפיות, להגינות ולאחדות אמיתית". 

חברת הכנסת מהעבודה איבתיסאם מראענה, אשר זכתה להתייחסות אישית מנתניהו במהלך נאומו כאשר כינה את הממשלה החדשה "ממשלת רעננה מראענה", העלתה תמונה מחויכת שלה לטוויטר וכתבה: "יאללה כבר שילך." 

https://twitter.com/IbtisamMaraana/status/1404082196605018113/photo/1

מיכל וולדיגר, שהוצאה מהמליאה במהלך הנאום של בנט, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "הוציאו אותנו כי השמענו את קולן של המשפחות השכולות. לצערי, ממשלת בנט מושתת על גניבת קולות הבוחרים ועל תומכי טרור. מבצע שומר החומות לא נגמר, הוא עבר להיות מבצע פרלמנטרי."