הרב אליהו על בנט ושקד: כשאדם פוגע בעם שלו, הוא מביא על עצמו קללה, יש דין ויש דיין

בראיון לחדשות כיפה, אומר הרב שמואל אליהו, התפילה היום היא למנוע את הנזקים של הממשלה הזאת. על השאלה הם יש לבנט ושקד סיכוי לחזור לציונות הדתית: השאלה אם עדיין הוא בכלל אמין, אתה מתייחס אליו כאמין או כבנאדם שגנב קולות? לבסוף השווה אותם הרב לגונן שגב : הונו את הציבור

עדיאל שביט עדיאל שביט חדשות כיפה 13/06/21 15:17 ג בתמוז התשפא

הרב אליהו על בנט ושקד: כשאדם פוגע בעם שלו, הוא מביא על עצמו קללה, יש דין ויש דיין
נפתלי בנט ואיילת שקד // צילום: פלאש 90, צילום: פלאש 90

מה יש לך לספר לנו על התפילה שאתה מארגן היום?  

אני חלק ממנה, מארגנים אותה הרבה מאוד אנשים אחרים ואני חלק מהמארגנים

מה המהות של התפילה?

כולנו חוששים מאוד מהממשלה הזאת, שעל פניו נראית מאוד מסוכנת לעם ישראל, אנשים שרוצים להפוך אותנו למדינת כל אזרחיה, שעוינים את ההתיישבות, ואת עולם התורה, שרוצים לקדם את המעמד של הרפורמים לפגוע בגיור, לפגוע בכותל. כל כך הרבה דברים שהם חשובים עבורנו, ואנחנו רוצים להתפלל שהנזקים האלה לא יהיו.

לכאורה הדברים הללו שהרב מציין לא אמורים להיפגע לפי ההסכמים

יש בהסכמים הקואליציוניים רבדים שונים, יש את ההסכמים בין ימינה ליש עתיד, ויש את ההסכמים בין יש עתיד לבין מרצ ולאבתיסאם מרעאנה ומרב מיכאלי וליברמן ושאר אנשים שהדגלים שלהם זה דגלים של היפך יהדות המדינה

לפי ההסכם הקואליציוני ההסכם בין ימינה ויש עתיד, מחייב את כל הקואליציה. כל מה שקשור בנושאי דת ומדינה, ההחלטה בידי ימינה, הדאגה לא צריכה להיות גדולה בנושא הזה.  

פעם אחת, עשה דבר כזה אריה דרעי, הוא חתם על הסכם קואליציה יחד עם שולמית אלוני ומרצ, הם דיברו על אחדות ומילים יפות, והכלה וכל הדברים היפים. אבל בסופו של דבר באותה קואליציה יצא הסכמי אוסלו, והיה הסכם בין טומי לפיד המפד"ל וגם אז דיברו מילים יפות ומרשימות על איחוי החלקים בעם ויצא לנו מזה ההתנתקות.

הסכם עם אנשים שיש להם אג'נדה,  אתה נכנס לחתונה וחושב שהכל יהיה טוב,  אבל יום אחרי החתונה או יום אחרי שבע ברכות מתגלה המקום האמתי של השותפים שלך. איך קיבלתי את הסכמי אוסלו כשזה לא היה חלק מההסכמים? כשאתה חותם עם הסכם מרצ אתה מקבל את הסכמי אוסלו.  בהסכם הקואליציוני לא היה כתוב אוסלו, המפד"ל נכנסו לממשלה עם טומי לפיד, קיבלו את משרד הדתות ולא היה כתוב התנתקות. צריך להיות עיוור כדי לחשוב כשאתה חותם על הסכם עם אנשים כאלה אז הכל יהיה לפי ההסכם, בסופו של דבר הם מקדמים את האג'נדה שלהם את מה שהם נבחרו. לא כל דבר צריך החלטת ממשלה, שרת החינוך לא צריכה החלטת ממשלה ושר הפנים או התחבורה עושה מה שהוא רוצה.

יש חשש כזה שהרבנים מקיימים תפילות נגד הממשלה, זה דומה לתפילות שהתפללו בעבר נגד אריאל שרון ויצחק רבין ?

אף על פי שאין בזה שום דבר שלילי, מותר להתפלל נגד אדם שגונב את קולות הבוחרים שלו, שגונב למעלה  מ- 150 אלף קולות. התפילה שאנחנו מתפללים, שהוא יחזור בתשובה ויתעשת הוא וחברי ימינה, וגם אלקין וסער וכל האחרים יתעשתו ולא יסחבו את המדינה למחוזות כל כך גרועים

יש להם אפשרות לחזרה בתשובה?

ברור, לכל אחד יש את האפשרות לחזור בתשובה, מקווים שהם יתעשתו אם לא היום אז מחר או מחרתיים

האם באמת אם הם יקיימו את ההחלטה הזאת, הם גמרו עם הציונות הדתית? גם אם הם חוזרים בתשובה לא צריך לסמוך עליהם?

אני חושב שהם איבדו את העמדות שלהם, נפתלי ואיילת, וניר אורבך ועידית סילמן, ואביר קארה גם אם אדם חוזר בתשובה זה לא אומר שמחר אני שם אותו ח"כ או שר. זה לא קשור. השאלה אם עדיין הוא בכלל אמין, אתה מתייחס אליו כאמין או כבנאדם שגנב קולות?

אז בנושא הזה הוא יצטרך להיות לפחות תקופה בחוץ לשעות תשובה על מה שעשה

אני לא נכנס לדברים כאלה, אבל אין ספק שאחרי שאדם עשה את מה שעשה, הוא איבד אותנו. הוא איבד את האמון שלנו

הרב לא מאמין שמדובר בממשלת אחדות שתביא בשורה לעם ישראל?

אחדות? בושה וחרפה לומר את המילה הזאת, איזה אחדות זאת? להוציא את כל הדתיים ואת כל החרדים ואת כל הימין. כשאתה מדיר את כל הפריפריה איזה אחדות? בין צפון תל אביב, רמת אביב ורעננה?

בימים האחרונים התפרסם ראיון עם גונן שגב, גונן שגב עשה בדיוק מה שימינה עושה עכשיו, הוא נבחר בקולות של הימין והעביר את הקולות האלה בגנבה לממשלת שמאל, באמצעות הגנבה הזאת התאפשר אוסלו. האדם הזה שהיה מבוסס ורופא מצליח. מאותו רגע שהוא עשה את הפשע הזה החיים שלו התדרדרו,  ואף אחד לא מבין איך הגיע למצב כזה, הבריח סמים, וגנב אנשים וריגל למען איראן, ועכשיו הוא בכלא באגף סגור. כולם אומרים איך דבר כזה קרה?  התשובה היא כשאדם פוגע בעם שלו, הוא מביא על עצמו קללה. וזה מה שאנחנו רואים בעיניים יש דין ויש דיין, אני אומר את הדברים האלה שחס ושלום שתבוא קללה על חברי הכנסת של ימינה, הם צריכים לראות מול העיניים מה קרה לאדם שהונה את הציבור, יש דין ויש דיין. הם צריכים להיזהר. זהו.