הותר לפרסום: תושב ואדי ערה נעצר בחשד שירה על שוטרים במהלך ההתפרעויות

לאחר פעולה משותפת של השב"כ והמשטרה, נעצר חשוד, ערבי-ישראלי שירה לעבר שוטרים במהלך התפרעויות בכניסה לאום אל פאחם, ובחקירתו הודה שעשה זאת מרקע לאומני | היום הוגש נגדו כתב אישום בו יוחסו לו עבירות ביטחון חמורות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/06/21 12:53 א בתמוז התשפא

הותר לפרסום: תושב ואדי ערה נעצר בחשד שירה על שוטרים במהלך ההתפרעויות
אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה והשב"כ התירו היום (ו') לפרסום כי לאחר חקירה משותפת, נעצר לפני מספר שבועות חשוד בביצוע פיגוע ירי ברקע לאומני לעבר שוטרים במהלך התפרעויות בכניסה לאום אל פאחם. כתב אישום הוגש היום בגין עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועוד. 

החשוד, מוחמד מהדי אגבאריה, בן 35, אזרח ישראלי תושב מעאויה, ואדי ערה. אגבאריה נעצר בחקירה משותפת לשירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה על רקע חשד כי ביצע פיגוע ירי מאקדחו לעבר שוטרים שעסקו בפעילות מבצעית להשלטת סדר, ב- 15 מאי, במהלך התפרעויות אלימות בסמוך לצומת הכניסה לעיר אום אל פאחם. 

בעת מעצרו של אגבאריה, הוא השליך מגג ביתו רעפים לעבר אנשי כוחות הביטחון וגרם לפציעתם של אנשים מכוח המעצר. בחקירתו בשירות הביטחון הכללי עלה כי ביצע את הפיגוע הירי ממניע לאומני ואף הסגיר את האקדח עמו ביצע את הירי. 

בתום החקירה ובהתאם לממצאיה הוגש היום כנגד החשוד כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בחיפה, במסגרתו יוחסו לו ביצוע עבירות ביטחון חמורות, בין היתר, עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור ומעשה טרור של ניסיון רצח. כמו כן במסגרת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן