אירוע חמור: ירו לעבר פלשתינים ללא אישור סמוך לגדר הרצועה ויודחו

במהלך מבצע "שומר החומות", זיהה צוות טנק מספר פלשתינים סמוך לגדר רצועת עזה, וללא שקיבלו אישור לכך, ביצעו ירי שהוביל לפציעת אחד מהם. אלוף פיקוד דרום החליט על הדחת המ"מ משירות והמ"פ יינזף

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/06/21 11:19 א בתמוז התשפא

אירוע חמור: ירו לעבר פלשתינים ללא אישור סמוך לגדר הרצועה ויודחו
טנק של צה"ל. ארכיון, צילום: עופר צידון/פלאש 90

דובר צה"ל התיר היום (ו') לפרסום כי במהלך מבצע ״שומר החומות״, בוצע ירי מקלע של טנק על מנת להרחיק שלושה פלסטינים בלתי מעורבים ששהו סמוך למרחב הגבול, וכתוצאה מהירי נפגע אחד מהם. בעקבות האירוע ננקטו צעדים משמעתיים ופיקודיים נגד החיילים המעורבים. 

מהתחקיר עולה כי הירי בוצע בניגוד להנחיות ולהוראות המקצועיות, ולאחר שעבר על ממצאי התחקיר החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, בשיתוף מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, על נקיטת צעדים פיקודיים כנגד מספר בעלי תפקידים, חיילים וקצינים. 

מפקד המחלקה אשר הורה על הירי, יודח מתפקידו ויודח משירות בצה״ל. ינקטו הליכי הדחה כנגד התותחן שביצע את הירי. יבוצע הליך של נזיפה פיקודית כנגד מפקד הפלוגה שפיקד על הגזרה. במקביל לתחקיר הפיקודי נפתחה חקירת מצ"ח, בסופה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

התחקיר הוצג אמש (חמישי) לרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי אשר סיכם את ממצאיו בחומרה ואישר את המלצות התחקיר הפיקודי. הרמטכ״ל ציין כי מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה״ל.