בירושלים מציינים את יום המוקד העירוני: "גידול של 70% במספר הפניות ל-106"

היום מתקיים בירושלים יום המוקד העירוני, במהלכו יתקיימו הפעלות במסגרת פעילות העירייה והמרחב הציבורי. ראש העיר ליאון: "נציגי המוקד העירוני עמדו בתקופת הקורונה בחזית השירות לתושבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/21 10:36 ל בסיון התשפא

בירושלים מציינים את יום המוקד העירוני: "גידול של 70% במספר הפניות ל-106"
צילום: עוז אביטל - אייקון הפקות

לרגל יום המוקד העירוני אשר מתקיים היום בירושלים, בעירייה מסכמים את שנת הקורונה בעלייה מרשימה במספר הפניות למוקד ופעילות יוצאת דופן של נציגי המוקד. על פי הנתונים, חל גידול של כ-70% בפניות למוקד העירוני לעומת שנת 2019. בהתאם לכך, טופלו במוקד העירוני בשנת 2020 כ-600 אלף פניות, זאת לעומת כ-350 אלף פניות בתקופה המקבילה אשתקד. 
 
הגידול החריג מוסבר בפניות חדשות אשר הגיעו למוקד העירוני, אשר הפך למוקד מידע וסיוע  בהתמודדות עם נגיף קורונה. זאת בנוסף לתפקידו השוטף בשגרה במתן מענה לפניות תפעוליות ואחרות. למרות הגבלות הפעילות השונות, הצוותים במוקד המשיכו לתת מענה בנושאים אלו באופן רציף, תוך התאמת סביבת הפעילות לעבודת הנציגים בהתאם להנחיות משרד הבריאות מהמוקד ומהבית.

עוד עולה מהנתונים כי לאורך הרבעונים בשנה זו (2020), חל גידול בפניות התושבים לעירייה. ברבעון הראשון של שנת 2020 התקבלו במוקד העירוני כ-80 אלף פניות טלפוניות. ברבעון השני התקבלו במוקד כ-88 אלף תושבים, מרביתם בחודש אפריל. ברבעון השלישי, עם התפרצות הגל השלישי של הקורונה, התקבלו במוקד כ-134 אלף פניות (גידול של 50% לעומת הרבעון הקודם) וברבעון הרביעי של השנה, עם דעיכת הקורונה, התקבלו במוקד כ-136 אלף פניות. 
 
מאז חודש מרץ 2020 ועד לסוף חודש מאי 2021, טופלו כ-60 אלף פניות בנושא הקורונה והשלכותיה. בין הפניות שטופלו ניתן מידע בנושא הקורונה לכ-19 אלף איש וכן ניתן מענה לכ-7,500 פניות בנושא פינוי אשפה מבתי חולים ומבודדים. 

בנוסף, סייעו נציגי המוקד העירוני לאלפי פניות נוספות בנושא הנחיות משרד הבריאות, וכן בתחומי חינוך ורווחה, כמו גם אירועים סביב מעגל השנה בצל הקורונה. המוקד הפך לכלי משמעותי בשיקוף תמונת המצב והצרכים השונים העולים מהשטח וכן זכה לאמון מצד התושבים, הרואים בו מקור מידע מהימן וכתובת לסיוע בעת הצורך. מתן מענה בתקופת הקורונה היה במקביל לטיפול השוטף בפניות תושבים בנושאי תפעול, תחזוקה, ורווחה. 

במסגרת יום מוקד 106, אשר מתקיים השנה במתכונת שגרתית בהשתתפות התושבים, במסגרת הפעילויות המתוכננות יתקיים מרתון סיורים בין מחלקות המוקד. בנוסף, יתקיימו פעילויות חווייתיות לילדים ולהורים במנהלים הקהילתיים סביב פעילויות המוקד והמרחב הציבורי. 

פעילות בשכונות:
• מנהל עיר גנים - פעילות לילדים והורים , בנושא המרחב הציבורי ועמדת אימוץ כלבים. הפעילות תתקיים בפארק מקסיקו החל מהשעה 17:00.

• מנהל רמת שלמה - הפנינג בובות ענק שיציגו מקרים בנושא המרחב הציבורי. ההפנינג יתקיים במרכז המסחרי, רחוב ברכת אברהם החל מהשעה 17:00

במהלך הפעילויות, יחולקו הפתעות לתושבים אשר יירשמו ויתקינו את אפליקציית 106.

ראש עיריית ירושלים,משה ליאון, בירך את הצוותים ומסר: "ביום 106 אנחנו מבליטים את פעילות המוקד העירוני, שנמצא כאן תמיד עבור תושבי העיר. נציגי המוקד העירוני עמדו בתקופת הקורונה בחזית השירות לתושבים, אשר מצאו במוקד כתובת למידע ובקשת סיוע בכל נושא, והכל תוך מתן שירות איכותי, אכפתי ואמפתי לכל פונה. נמשיך לסייע לתושבי העיר, להיות זמינים עבורם ולטפל בכל הנדרש".