הותר לפרסום: נעצרו המעורבים בהשלכת בקבוקי תבערה ביפו

אחרי הטעות בזיהוי המפגעים, משטרת ישראל והשב"כ הודיעו בפעילות נעצרו כל החשודים ביידוי בקבוקי תבערה לבית משפחה ערבית ביפו, שהביא לפציעתם של שני ילדי משפחת ג׳נטאזי בני ה-12 וה-10

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/21 18:16 כט בסיון התשפא

הותר לפרסום: נעצרו המעורבים בהשלכת בקבוקי תבערה ביפו
צילום: Yossi Aloni/Flash90

במהלך מבצע שומר החומות אזרחים רבים ספגו התפרעויות ומעשי אלימות מצד פורעים ערבים, בהם שני ילדי משפחת ג׳נטאזי. אל בית המשפחה הושלכו בקבורקי תבערה שהובילו לכך שבן המשפחה בן 12 נפצע באורח קשה ואחותו בת 10 נפצעה באורח קל. זהותם של הפוגעים לא הייתה יודעה, היום (ד') הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, ולאחר חקירה של חודש ימים, נעצרו בשבועות האחרונים כל המעורבים בפיגוע. 

מחקירת השב"כ עולה כי מבצעי הפיגוע הם תושבי יפו אשר תכננו מראש ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתי היהודים בשכונת עג'מי בעיר. זאת ממניע לאומני ורצון לנקמה על רקע המהומות בערים המעורבות ובמהלך מבצע שומר החומות. מהממצאים בחקירה עולה כי החשודים יידו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים, אבל בעקבות טעות בזיהוי של אחד החשודים, בקבוק תבערה אחד הושלך לעבר בית משפחת ג'נטאזי הערביה. לאחר שהתבררה גודל הטעות החשודים נמלטו מהמקום, למרות שמלכתחילה תכננו להשליך בקבוקי תבערה נוספים לעבר בתי היהודים בשכונה. 

לפני שבועיים הודיעה המשטרה כי נעצר חשוד שלישי במסגרת פעילות משותפת עם השב"כ, ולפי החלטת בית המשפט הוטל צו איסור פרסום על החקירה. כמו כן, במסגרת החקירה נתפסו מספר כלי נשק של החשודים אשר הוסתרו במקומות מחבוא שונים בלב שכונת המגורים ביפו. בימים הקרובים עתידה פרקליטות מחוז ת״א להגיש כתבי אישום חמורים נגד המעורבים. 

כזכור, עם היוודע דבר הפיגוע רבים בתקשורת מיהרו לקבוע כי המבצעים היו יהודים קיצוניים תאבי נקמה. הדבר קיבל סיקור נרחב בעולם ופוליטיקאים מיהרו להפנות אצבע מאשימה. חבר הכנסת של מרצ, יאיר גולן צייץ בטוויטר: "טרור הימין מכה שוב, וכעת הוא מנסה לשרוף משפחה ערבית בשנתה ביפו. איזה אנשים עלובים שורפים ילדים קטנים?" לאחר בירור נמצא כי המפגעים היו ערבים שטעו בזיהוי הבית.