אסון הרכבל באיטליה | הצוות הרפואי סיפר לאיתן על מות בני משפחתו

טרגדיה: איתן בן ה-5, שנמצא בהליכי הבראה ושיקום מהפציעות הקשות שנגרמו לו באסון הרכבל, שמע על גורלם הוריו, אחיו הקטן והסבתא והסבא של אמו | בני משפחה, אנשי פסיכולוגיה וטיפול מלווים אותו בבית החולים באיטליה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/21 14:40 כט בסיון התשפא

אסון הרכבל באיטליה | הצוות הרפואי סיפר לאיתן על מות בני משפחתו
תום ז"ל ואיתן , צילום: באדיבות המשפחה

כלי תקשורת איטלקיים מדווחים היום (ד') כי איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מאסון הרכבל בסטרזה שבאיטליה, שמע מהצוות הרפואי את הבשורה על מות בני משפחתו. באסון נהרגו הוריו עמית וטל בירן, אחיו התינוק תום, סבה של אמו יצחק (איז'י) כהן ורעייתו השניה ברברה קונינסקי-כהן ז"ל.

עורכת הדין כריסטינה פאני שמייצגת את משפחת בירן באיטליה אמרה כי, "איתן לומד לאט לאט את מה שקרה, דרך משפחתו והפסיכולוגים הקרובים אליו. הוסבר לו מה קרה, באופן שהסכימו הרופאים, המומחים ובני המשפחה. מדובר בתהליכים ארוכים ועדינים במיוחד".

מצבו של איתן שנפצע באורח אנוש ממשיך להשתפר אך טרם ידוע מתי יוכל לעזוב את בית החולים לילדים "רג'ינה מרגריטה" בטורינו. על פי הדיווח, השברים הרבים מהם סבל נמצאים בתהליכי איחוי אך הוא סובל לרגעים מאמנזיה פוסט-טראומטית.

משפחת בירן ז"ל

משפחת בירן ז"לצילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט בטורינו מינה את דודתו של איתן, איה בירן, לאפוטרופוסית והאחראית עליו, אך המינוי יבחן על ידי השופט המפקח בפאוויה, שם מתגורר איתן באופן רשמי. איתן יחזור בהמשך לחיק בני משפחתו בישראל, אך המועד בו זה יקרה טרם ידוע. 

לפני כשבועיים, ארונותיהם של עמית וטל, הוריו של איתן ואחיו הפעוט תום, שנספו באסון יחד עם סבו וסבתו - יצחק (איזי) כהן (82) ורעייתו ברברה כהן־קוניסקי (72), סבה וסבתה החורגת של האם טל, נקברו בבית העלמין אלונה. 

לבקשת המשפחה, ההלוויות התקיימו ללא סיקור תקשורתי ורק בני משפחה של הנספים, יחד עם חברים, אנשי הקהילה היהודית במילאנו ליוו את הארונות.