בליץ אחרון של הליכוד: ההצעה הנדיבה שקיבלה איילת שקד

גורמים בליכוד העבירו לשרת המשפטים המיועדת הצעה מרחיקת לכת בנדיבותה, שכללה את מספר 2 במפלגה, משרד החוץ ושריון של עוד שלושה חברי כנסת ברשימה הליכוד - שקד שללה זאת על הסף

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/21 08:40 כט בסיון התשפא

בליץ אחרון של הליכוד: ההצעה הנדיבה שקיבלה איילת שקד
שקד. קיבלה הצעה נדיבה ביותר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עד השבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב, בליכוד ממשיכים עם ניסיונותיהם למנוע את הקואליציה ופועלים לעריקת חברי כנסת שונים. הבוקר (ד') פורסמה ב'כאן חדשות' הצעה שהוגשה לחברת הכנסת מימינה איילת שקד ושרת המשפטים המיועדת בממשלה "השינוי" מטעם הליכוד, בתמורה לפרישה ממפלגתה. 

כזכור, מזכירות הליכוד אישרה אמש (ג') את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להציב שלושה שריונים ברשימת המפלגה בבחירות הבאות. ההצעה נועדה להפעיל לחץ על עריקים פוטנציאליים ממפלגות תקווה חדשה וימינה, ובאה לידי ביטוי כעת עם ההצעה לשקד.

ההצעה שהגישו גורמים בליכוד לשקד הייתה נדיבה ביותר וכללה את המקום השני ברשימת המפלגה, תפקיד שרת החוץ בכל ממשלה שתקום, והקמת סיעה נפרדת בתוך הליכוד, שתכלול את שקד ועוד שלושה חברי כנסת במקומות משוריינים שתבחר להביא לרשימה לפי רצונה.
 


לפי ההצעה, שקד הייתה זוכה דה פקטו לסיעה עצמאית משלה בליכוד, דבר שיאפשר לה להתנתק מהם לאחר הבחירות ולהפוך לסיעה עצמאית בכנסת. הדבר היה מייצר לשקד סיעה משלה, בת ארבעה מנדטים, שתוכל להתנתק מהליכוד לאחר הבחירות ולהפוך לסיעה עצמאית בכנסת. שקד הבהירה לגורמי הליכוד שהעבירו לידיה את ההצעה כי היא שוללת זאת על הסף.