לראשונה: רשת חינוך יהודי עולמית שתחבר בין כל בתי הספר היהודים בעולם

תכנית הדגל של משרד התפוצות בראשות עומר ינקלביץ' יוצאת לדרך, התכנית שתאגד תחתיה את כל בתי הספר היהודים בעולם, תפעל כמעין רשת עולמית של בתי ספר יהודים ותעסוק במגוון תחומים הקשורים לחינוך היהודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 17:24 כח בסיון התשפא

לראשונה: רשת חינוך יהודי עולמית שתחבר בין כל בתי הספר היהודים בעולם
צילום: מכללת הרצוג

בטקס מיוחד שנערך, חתמה שרת התפוצות, עומר ינקלביץ, על הסכם עם מכללת הרצוג שתוביל את הפרויקט, אשר תקציבו עומד על עשרות מיליוני שקלים. הלכה למעשה, מדובר במטה עולמי, חינוכי ומקצועי שיעסיק מומחים שונים בכל יבשת ובשפות שונות ויעסוק בפיתוח תכנים, הכשרות מורים, יצירת פלטפורמה וירטואלית לשיתוף רעיונות ומיזמים, מתן ייעוץ מקצועי לבתי ספר ועוד.

צילום: מכללת הרצוג

 

הצורך במיזם נולד ועלה בתקופת הקורונה בה התמודדו הקהילות בתפוצות עם משבר של סגירת מרכזי קהילה ומעבר ללימודים וירטואליים במקביל למחסור במורים יהודים. בנוסף, ישמש המיזם ליצירת קשרים בין תלמידים יהודים ברחבי העולם, בין היתר ע״י יצירת אירועים וירטואליים לחיזוק ולחיבור בין ילדים יהודים ממדינות שונות, לצד הקמת דיאלוג שוטף בין המורים והמנהלים למקביליהם מעבר לים.

מכללת הרצוג, שנבחרה במכרז פומבי, תרכז עתה את הפעילות ותחבור לפרויקט "יונייטד" – מיזם משותף של משרד התפוצות ומשרד החינוך, אשר כבר פועל בשנים האחרונות לחיזוק הזהות היהודית והקשר לישראל בבתי ספר יהודיים בעולם.

 

צילום: מכללת הרצוג

 

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ: ״ עד היום, משרד התפוצות הצליח להגיע ל70 בתי ספר יהודיים בשנה, זאת בעבודה מאומצת וחשובה דרך מיזם "יונייטד". עם זאת, אנו מבינים שיש 1500 בתי ספר יהודיים ברחבי העולם ועלינו להיות שם עבור כולם. זוהי הסיבה שבגינה החלטנו להקים את מיזם החינוך היהודי העולמי. בפעם הראשונה תהיה פלטפורמה אחת, מקום אחד שיאגד תכנים יהודיים ציוניים אינטראקטיביים של זהות יהודיות וחיבור למדינת ישראל. בנוסף, המיזם יציע ליווי וייעוץ מקצועי עבור בתי הספר. ״

צילום: מכללת הרצוג

 

הרב פרופ' יהודה ברנדס. ראש המכללה האקדמית הרצוג: ״ מכללת הרצוג ידועה בפעילותה הענפה באקדמיה בתחומי הכשרת מורים, פיתוח מקצועי והשתלמויות, יצירת תכניות לימודים והפצת חכמה ודעת לציבור הרחב בישראל. במקביל, עוסקת המכללה מזה שנים רבות גם בהכשרת מורים, יצירת תכניות לימודים וירטואליות  ובליווי מוסדות חינוך ברחבי העולם היהודי.

כעת, הוטלה עלינו המשימה הכבדה של ריכוז המיזם של משרד התפוצות ומשרד החינוך בבתי הספר היהודיים ברחבי העולם. בימים אלה שבין חגה של ירושלים לבין חג מתן תורה, ניתן בכך ביטוי להיותה של ירושלים ומדינת ישראל לב החינוך לזהות יהודית והערבות ההדדית בין כל חלקי העם בארץ ובתפוצות. "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".

אנו מקבלים עלינו את האחריות והמשא הכבד שהוטל עלינו ביראה ובענווה, ומקווים להצליח להרים תרומה משמעותית לחיזוקו וביצורו של לימודי היהדות, הציונות וההיסטוריה היהודית  בתפוצות בשיתוף עם כל הגורמים בעולם היהודי שנושאים בעול ובמשימה הנכבדה הזאת. אנו רואים בכך הזדמנות ואחריות גדולה, להשפיע מהותית על דמותו של עם ישראל בעולם בדורות הבאים."