קריסת החניון בבית החולים שערי צדק בירושלים | עדכון העירייה והצירים החסומים

יממה לאחר שבולען נפער בחניון החיצוני של בית החולים שערי צדק בירושלים ופגע במספר מכוניות. המשטרה מעדכנת את בפרטים על האירוע וממשיכה בחסימת הצירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 13:23 כח בסיון התשפא

קריסת החניון בבית החולים שערי צדק בירושלים | עדכון העירייה והצירים החסומים
קריסת החניון בשערי צדק, צילום: דוברות המשטרה

אתמול בשעות הצהריים התקבל במשטרה דיווח ראשוני על על קריסת חניון חיצוני בבית חולים שערי צדק בירושלים. בשלב הזה אין דיווח על נפגעים אך כוחות כבאות והצלה יחד עם משטרת ישראל פועלים במקום, אין חשש ללכודים.

היום (ג') הודיעו עריית ירושלים והמשטרה על פרטים נוספים בחקירת האירוע, בהודעה לתקשורת נכתב כי: "החל מאתמול בשעות הערב ובשעה זו מהנדסי עיריית ירושלים יחד עם פיקוד העורף ונציגי חברת שפיר בראשות מהנדס העיר, עורכים בדיקות קרקע מקיפות לאיזור כולו. עיריית ירושלים מדגישה בפני התושבים כי נעשות כל הבדיקות המקצועיות הנדרשות, במהירות האפשרית והיעילות המתבקשת על מנת לקצר לוחות זמנים ולהקל על התנועה בעיר".

בהמשך הודיעו כי צירים באיזור התקרית ממשיכים להחסם לתנועת התושבים. בהודעה נכתב: "לידיעת הציבור להלן פירוט הסדרי התנועה החדשים באזור:

•    היציאה משכונת בית הכרם לא תתאפשר מרחוב אביזוהר, אלא רק מרחוב תוסיה כהן מזרחה - לכיוון בגין. 

•    היציאה מרחוב זאב חקלאי תתאפשר דרך רחוב שחראי - לכיוון מזרח בגין בלבד.

•    רחוב שמואל בייט חסום לשני הכיוונים - בין שדרות הרצל לכביש בגין.

ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות (מומלץ להיעזר בתוכנת הניווט WAZE). כמו כן, מומלץ להגיע לבית החולים שערי צדק בתחבורה ציבורית".

מבית החולים שערי צדק שעל ידו נפער הבולען נמסר כי: "בית החולים עובד כרגיל והכניסה לבית החולים תתבצע דרך הכניסה הדרומית מרחוב שחראי. סדרנים ומכווני תנועה נמצאים במקום. כניסה רגלית תותר מכל הכניסות".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הודיע כי כל עובדי בית החולים שערי צדק יורשו לחנות את רכביהם ללא עלות בחניון הר הרצל עד לפתיחת האזור לתנועה סדירה.

ראש העיר ליאון ומפקד המחוז תורג

ראש העיר ליאון ומפקד המחוז תורג'מןצילום: דוברות עיריית ירושלים

בתקופה האחרונה מתבצעות עבודות בכביש 16 שנמצא מתחת לשטח של בית החולים, ובשלב זה נבדק אם סחף קרקע בעקבות העבודה גרם לקריסה. בתמונות מזירת האירוע נראה כי חדר השמירה של השומר נבלע בבולען ענק שנפער בחניון החיצוני, עצים גבוהים שעמדו על הכביש נפלו פנימה והאספלט המקיף את קוטר הבולען המשיך לקרוס פנימה. 

מרשות הכבאות וההצלה נמסר: "צוותי כיבוי חילוץ והצלה מתחנות ירושלים בסיוע היחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז ירושלים, פועלים כעת באירוע. לוחמי האש מבצעים פעולות סריקה לאיתור לכודים/נפגעים במקום הקריסה, וכן ניסיונות לאתר רכבים שיש חשש כי נקברו במקום".

הידיעה על קריסת החניון מגיעה שבועות ספורים לאחר אסון קריסת הטריבונה בבית הכנסת של חסידות קרלין בגבעת זאב, אז נפגעו מאות מתפללים שעמדו על הטריבונה ושניים נהרגו.