פרשת עוזר השר ליצמן: המשטרה מנסה להחתים עדת מדינה מתנובה

בכירה לשעבר בתנובה נעצרה בחשד לניהול מגעים עם מוטי בבצ'יק, עוזר שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן. על פי החשד, ריכוך רפורמת סימון מוצרי המזון בתמורה לתרומות. במשטרה חוששים כי הראיות אינן מספיקות, ומנסים לגייס עדי מדינה לפרשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 12:52 כז בסיון התשפא

פרשת עוזר השר ליצמן: המשטרה מנסה להחתים עדת מדינה מתנובה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול (א') הותר לפרסום כי עוזרו האישי של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ושר הבריאות לשעבר, מוטי בבצ'יק נעצר בחשד לפרשת שחיתות במשרד הבריאות. יחד איתו עוכבו לחקירה גם איציק חמו, מנכ"ל חברת שירותי הרפואה "פמי פרימיום" וסמנכ"ל החברה, גיא פלג.

הבוקר, עוכבה לחקירה באזהרה בכירה נוספת בחברת תנובה. החשודה, מנהלת אגף לשעבר, מפרטת בחקירתה על טיב היחסים בין בבצ'יק לבין חברת תנובה. ככל הנראה במשטרה מנסים לגייס את הבכירה כעדת מדינה, כדי שיוכלו לקשר את כל עובדי הציבור שקשורים לפרשה. כבר במהלך חקירתה הוצע לבכירה לחתום על הסכם עד מדינה, והמשטרה תמשיך בניסיונות לשכנע בכירים נוספים לחתום על ההסכם. 

המשטרה חוקרת את הקשר בין בעלי תפקידים בכירים בתנובה לבין תרומות שהועברו לעמותות הקשורות לעוזר השר בבצ'יק. כך על פי החשד, תרומות אלו הועברו בתמורה לכך שבבצ'יק יפעל לרכך את הרפורמה של משרד הבריאות בדבר סימון תזונתי על גבי מוצרי מזון, מהלך שעורר התנגדות אצל חברת תנובה. 

במשטרת ישראל מתבססים על מעקבים והאזנות סתר של מוטי בבצ'יק עוד משנת 2017, אך חוששים שחומר הראיות לא מספיק, ולכן כאמור מנסים לגייס עדי מדינה. 

מטעמו של השר ליצמן, שלא חשוד בפרשת השחיתות, נמסר אמש: "כמי שמכיר מקרוב את עוזרי הנאמן מוטי בבצ׳יק ואת יושרו וחריצותו, אני יודע שכל החשדות שהוזכרו היום במסגרת החקירה, אין בהן ממש וחסרות יסוד. אני מציע לכולם להמתין קצת ולהיווכח שהכל נעשה כדין ועל פי הנוהל התקין. אני סמוך ובטוח שגם רשויות החוק הבודקות את הדברים תגענה בהקדם למסקנות אלו".

חברת תנובה מסרה כי כי "החברה פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש." 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן