מוזמן כבוד לוועידת רע"מ 2021: שייח' אנטישמי תומך טרור

מוזמן הכבוד לוועידת רע"מ 2021 הינו שייח' אנטישמי שהביע תמיכה בפיגועי התאבדות. בפורום "בוחרים בחיים" דורשים מראשי גוש השינוי להבהיר - "האם כשחברתם לרע"מ ידעתם על הקשר ההדוק שלהם עם השייח' תומך הטרור?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/06/21 11:19 כז בסיון התשפא

מוזמן כבוד לוועידת רע"מ 2021: שייח' אנטישמי תומך טרור
מנסור עבאס, צילום: David Cohen/Flash90

בראיון שקיים בסוף השבוע שעבר נפתלי בנט עם עמית סגל אמר ראש הממשלה המיועד כי מנסור עבאס איננו תומך טרור, אלא "בן אדם הגון ומנהיג אמיץ". זאת בהמשך למאמציהם של חברי כנסת רבים להציג את מפלגת רע"מ כמפלגה מתונה ולגיטימית וככזו שיכולה לתמוך בממשלה.

במכתב ששיגרו הבוקר (ב') בפורום המשפחות השכולות ונפגעי הטרור "בוחרים בחיים" לראשי גוש השינוי, חושפת מחלקת המחקר של הפורום כי בוועידת מפלגת רע"מ שבה הוצגה רשימת המפלגה לבחירות הנוכחיות לכנסת, הוזמן השייח' עכרמה צברי, אשר שימש כאורח כבוד וכנואם מרכזי בוועידה. עוד חושפים בפורום כי בשנה שעברה חברי רע"מ ובראשם מנסור עבאס עלו לרגל לביקור הזדהות עם צברי, זאת בעקבות חקירתו בגין הסתה. 

צברי, שכיהן בעבר בתפקיד "המופתי של ירושלים" אליו מונה על ידי הטרוריסט יאסר ערפאת, התפרסם בין השאר בפסק הלכה שפרסם ובו תמיכה בפיגועי התאבדות שבוצעו נגד אזרחים ישראלים.

  • ב-2002 פרסם צברי ספרון בשם "פלסטין - האדם והאדמה" אשר כולל מוטיבים אנטישמיים השאובים מה"פרוטוקולים של זקני ציון". בספרון זה ערער על זכותם ההיסטורית של היהודים בארץ ישראל ועל הלגיטימיות להמשך קיומה של מדינת ישראל. על דבריו אלה חזר צברי פעמים רבות בדרשותיו.
     
  • ב-2001 נחקר בעקבות פגישתו בביירות עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.
     
  • ב-2007 נאסרה כניסתו של צברי להולנד בשל עמדותיו הרדיקליות נגד ישראל. 

בעקבות חשיפת המידע פנו הבוקר בארגון "בוחרים בחיים" לראשי מפלגת גוש השינוי ובכללם לחברי ימינה ותקווה חדשה בדרישה כי יבהירו האם הקשר של מפלגת רע"מ עם השייח' תומך הטרור היה ידוע להם בעת שהחליטו על הקמת ממשלה שמפלגה זו מהווה חלק בלתי נפרד ממנה.