בקרוב בישראל? זריקה לירידה במשקל אושרה בארצות הברית

בשורה משמחת לסובלים מהשמנת יתר בארצות הברית, ה-FDA אישר לשימוש הציבור הרחב תרופה שניתנת במקור לחולי סכרת ויכולה להוריד עד כ-20% ממשקלם של המשתמשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 12:49 כו בסיון התשפא

בקרוב בישראל? זריקה לירידה במשקל אושרה בארצות הברית
מזרק, צילום: shutterstock

בזמן שבארצות הברית מספר הסובלים מהשמנת יתר הולך ועולה, חברות התרופות מוצאות פתרונות מיוחדים לבעיה, גם לא בחדרי הכושר. מינהל התרופות האמריקאי ה-FDA הודיע כי הוא מאשר לשימוש את התרופה סמגלוטייד (ווגובי) אשר יכולה לסייע לאנשים לרדת במשקל.

התרופה שניתנת בהזרקה משמשת כיום חולי סכרת ברחבי העולם ותחל בקרוב לשמש גם אנשים בריאים הסובלים מהשמנת יתר. בעזרת מינונים גבוהים מאלה הניתנים לחולי סכרת התרופה שפועלת על המוח יכולה להביא לירידה במשקל הגוף עד לכ-20% מהמשקל שלפני תחילת הטיפול.

התרופה משדרת למוח תחושת שובע ועוזרת להתרקנות איטית של הקיבה, מה שגורם לירידה באכילה, אחרי שהשיגו את האישור של ה-FDA, יצרנית התרופות נובו נורדיסק צפויה להגיש אישור גם למשרד הבריאות הישראלי בתקווה להפיץ את התרופה בארץ, משרד הבריאות צפוי לאשר. כיום התרופה נמכרת בארץ לחולי סוכרת בלבד.

כבר היום קיימת בארץ תרופה לירידה במשקל בשם סקסנדה אך פעילותה והשפעתה על הגוף נמוכה יותר מהזריקה החדשה. הטיפול בהשמנת יתר באמצעות תרופות ניתן לבני 18 ומעלה. התרופה מוזרקת לאיזור הבטן ואינה כרוכה בכאב, אבל משתמשים מדווחים על מספר רב של תופעות לוואי, ביניהם: כאבי בטן, בחילות, שלשולים וגזים. כמובן שאין "תרופות פלא" ויש לצד השימוש בתרופה לשנות את הרגלי התזונה וכן מומלץ להיכנס לכושר על מנת למקסם את השפעת הזריקה.