ראש השב"כ בהצהרה חריגה: השיח ברשתות החברתיות יכול להוביל לפגיעה בנפש

בהודעה נדירה שהופצה מטעם הארגון והעומד בראשו, התייחס נדב ארגמן להקצנת השיח ברשתות החברתיות וטען כי יש לטפל בכך בהקדם: "חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים", אמר ראש השב"כ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/06/21 21:06 כה בסיון התשפא

ראש השב"כ בהצהרה חריגה: השיח ברשתות החברתיות יכול להוביל לפגיעה בנפש
ראש השב"כ, נדב ארגמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש השב"כ נדב ארגמן, פרסם הערב (שבת) הודעה די חריגה מצדו של ארגון ששומר על עמימות, בטח בכל הקשור להתבטאויות תקשורתיות. ארגמן התייחס בדבריו לשיח ברשתות החברתיות שלטענתו הולך ומקצין ואף יכול להביא לפגיעה בנפש.

"מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", פתח ראש השב"כ, "יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

ארגמן המשיך ואמר כי, "כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש". 

"לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ", אמר ראש השב"כ, "יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם - מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, התייחס לקריאתו של ארגמן והוסיף כי, "נראה שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. כלל מנהיגי הציבור צריכים לצאת בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".
 


בתגובה להודעת ראש השב"כ חבר הכנסת איתמר בן גביר מסיעת הציונות הדתית אמר: "בכל החודשים האחרונים קיימת ברשת תופעת הסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנו ורעייתו. כמו כן, נגדי אישית התקבלו עשרות הודעות מאיימות וקריאות לרצח. במהלך תוכנית ששודרה מכיכר הבימה בערוץ 20, פרצו בריונים לשידור, תוך קריאות של אחת הפורעים 'חבל שבאוושויץ לא גמרו אותך'. צר לי שראש השב"כ לא מצא לנכון, לפרסם הודעות כמו שפרסם היום בכל החודשים האחרונים, צר לי מאוד, שראש השב"כ נוהג איפה ואיפה, צר לי מאוד, שאנשים שאיימו על חיי וחיי ראש הממשלה ובני משפחתו אינם עצורים". 

בן גביר הוסיף ואמר כי, "יחד עם כל האמור, אני בהחלט קורא לכולם להנמיך את גובה הלהבות, חרף המחלוקות והאסון הנורא שנפתלי בנט מוליך אותנו ואני קורא לשמור על גבולות השיח".